شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۹۶۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
استاندار تهران در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي خطاب به شهرداران گفت: هر فردي خواسته غير قانوني از آنها داشت به ديوار بزنند چرا که برخي تصميمات اگر بخوبي مديريت نشود آب به آسياب افراد مي‌ريزد و حتي ممکن است يک شبه آنها را صاحب گنج قارون کند.

به گزارش «شهر»، مرتضي تمدن در همايش شهرداران استان تهران که صبح امروز-6 اسفند- در موزه فرش ايران برگزار شد، خطاب به شهرداران، اظهار داشت: به کارهايي که روي زمين مانده و جزء تعهدات سال جاري بوده نگاه جدي داشته باشيم.


وي گفت: بابت کارهايي که انجام شده دستتان درد نکند اما برخي پروژه‌هاي نيمه تمام هم وجود دارد در حاليکه برايشان بودجه هم تصويب شده است.


استاندار تهران با بيان اينکه پروژه‌هاي شهري در مرکز ديد و نظارت مردم هستند و اگر بخوبي انجام نشود باعث گله و شکايت آنها خواهد شد، گفت: در اجراي پروژه‌ها به دنبال منابع مالي هستيد در حاليکه برخي از مواردي که با آن مواجه شده‌اند مربوط به مباحث مديريتي است برخي از اين موارد که در خلل اجراي يک پروژه به وجود مي‌ايد را بايد ميانبر زد.


وي خاطرنشان کرد: تعهداتي که ايجاد شده را در اولويت بودجه مازاد قرار دهيد چرا که اگر اين کار اکنون انجام نشود بعدا نيز انجام نخواهد شد.


تمدن با درخواست از رئيس سازمان شهرداري‌ها براي افزايش بودجه شهرداري‌ها، گفت: هر چه شهرها و روستاهاي اطراف تهران آباد‌تر شوند مشکلات ترافيکي و آلودگي تهران نيز کم خواهد شد و عملا اثر قابل توجهي بر کارکرد تهران و کل کشور دارد.


وي گفت: گزارش‌هايي که نهادهاي نظارتي تهيه مي‌کنند بيانگر اين است که هنوز شهرداري‌ها از هر حيث حرف اول را مي‌زنند در واقع موضوعاتي که دستگاه‌ها عنوان مي‌کنند بيشتر مسائل مربوط به شهرداري‌هاست.


وي تأکيد کرد: شهرداران بايد بر مدار قانون حرکت کنند و به مسائلي که مي‌خواهند به آنها تحميل شود تن ندهند در واقع هر فردي خواسته غير قانوني از آنها داشت به ديوار بزنند چرا که برخي تصميمات اگر بخوبي مديريت نشود آب به آسياب افراد مي‌ريزد و حتي ممکن است يک شبه آنها را صاحب گنج قارون کند.


تمدن با بيان اينکه اين مسائل مسائل حاشيه‌اي وقت شهرداران را مي‌گيرد، به انتخابات در پيش رو اشاره کرد و گفت: اين صحنه آزمايش و زورآزمايي ما در برابر قلدرها و مستکبران است که نبايد مقابل آنها کم بياوريم.


وي گفت: بايد فرش قرمز بگسترانيم و با عزمي ديگر مانند روز 22 بهمن حماسه‌اي ديگر خلق کنيم و پس گردني ديگري به گردن قلدرها بزنيم.


استاندار تهران افزود: بايد ببينيم شهرداران چقدر در اين زمينه براي حضور مردم زمينه را فراهم مي‌کنند البته در ميزان حضور مردم ترديدي نداريم اما ايجاد شرايط مناسب بسيار حائز اهميت است.


به گفته تمدن کانديداها به فضاي انتخابات شور مي‌دهند و حتي ممکن است با برخي از فعاليت‌هاي آنها مرده هم از قبر بيرون بياورند.


وي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار کمک به مصلاهاي برگزاري نماز جمعه شد و گفت: مصلا‌ها بايد آباد شوند چرا که در برخي از موارد ديده‌ام نمازگزار زير باران و آفتاب قرار گرفته و نماز مي‌خواند اما خدا را خوش نمي‌آيد.


استاندار تهران اظهار داشت: منظور من مصلاهاي آنچناني نيست که 10 سال هم بودجه بدهيم به جايي نمي‌رسد ولي بايد جايي در شان اين نماز عبادي و سياسي باشد.


وي به مسکن‌هاي مهر اشاره کرد و گفت: از اين هفته 70 هزار واحد مسکوني مقاوم سازي شده و با تسهيلات زوده بازده از مسکن‌هاي مهر افتتاح مي‌شود.


همچنين 12 هزار واحد در استان تهران تاکنون واگذار شده و در حال حاضر براي 150 هزار واحد ديگر تعهد داريم.


استاندار تهران خاطرنشان کرد: 10 هزار غرفه براي کالاي مورد نياز شب عيد در اختيار مردم قرار داده خواهد شد که در اين بين شهرداري‌ها موظفند هر کاري از دستشان بر مي‌آيد انجام دهند.


وي گفت: در اين ايام برخي افراد محتکر با گرانفروشي قصد چنگ انداختن به صورت مردم را دارند ولي براي مقابله با اين افراد دو راهکار وجود دارد که براي آن 70 هزار بازرس تعيين کرده‌ايم. و چاره‌اي ديگر اين است که عرضه را فراوان کنيم تا تقاضا را پاسخ دهد.

نظر شما