شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۹۶۳۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
دومين جشن لبخند آفتاب، ششم اسفند با حضور کمدين‌هاي سينما و تلويزيون برگزار و به آن‌ها تنديس لبخند زرين اعطا شد.

به گزارش «شهر» مراسم دومين جشن لبخند آفتاب ششم اسفند در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد و در آن جوايز مختلفي همچون بهترين کارگرداني، بهترين فيلمنامه، بهترين فيلم، بهترين بازيگر زن و مرد و بهترين کارگردان مجموعه تلويزيون تقدير شدند.

 

در ابتداي اين مراسم که اجراي آن بر عهده شهرام شکيبا بود عليرضا خمسه دبير دومين جشن آفتاب گفت: اميررضا خادم فرهنگي ترين نماينده مجلس تاکنون بوده است من به ايشان به خاطر برگزاري اين جشن در جامعه اي عبوس اداي دين مي کنم امروز بزرگان سينماي کمدي آمده اند تا قدرداني شوند.

 

پس از پخش نماهنگي از مراسم و جشن هايي که موسسه نسل آفتاب پيش از اين برگزار کرده جايزه بهترين فيلمنامه با حضور حميدرضا صدر ، حبيب رضايي و محمد متوسلاني اهدا شد.

 

پس از دريافت جايزه توسطه پيمان قاسم خاني براي فيلم هاي سن پترزبورگ و ورود آقايان ممنوع وي گفت: از داوران اين جشن تشکر مي کنم ، گرفتن اين جايزه از دست هيئت داوران لذت بخش است. من هميشه از طرفداران اميررضا خادم بودند زماني که ايشان در ورزش فعاليت مي کردند در حال حاضر نيز به خاطر برگزاري چنين جشني بيشتر ايشان را دوست دارم.

 

قاسم خاني افزود:ما فيلمنامه نويسان غير معناگرا هميشه عنوان مي کنيم که جايزه خود را از مردم مي گيريم اما حالا گرفتن اين جايزه خيلي به من مي چسبد.

 

در ادامه با حضور دکتر ايازي معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري تهران ، علي معلم و محمدرضا فروتن جايزه بهترين کارگرداني به عبدالرضا کاهاني براي فيلم‌هاي «اسب حيوان نجيبي است» و «هيچ» اهدا شد.

 

محمدرضا فروتن گفت: اي کاش آدم‌ها قدر محبت و عشق به يکديگر را اندازه بگيرند و اگر نمي توانند اين کار را انجام بدهند بهتر است آن را درک کنند.

 

پس از پخش نماهنگي از درگذشتگان سينما بزرگداشت مرحوم محمد ورشوچي با حضور رضا رويگري، دکتر حسابي و اميرشهاب رضويان از خانواده وي تقدير شد.

 

رضا رويگري گفت: ايشان از هنرمندان قديمي ما بودند و من او را از سريال دايي جان ناپلئون مي شناختم البته مي دانم قبل از آن نيز تئاتر کار مي کرد من هم در فيلمي با وي همکاري کردم . مطمئن باشيد روزي نوبت ما نيز مي رسد اميدوارم از ما هم تقدير شود و آنقدر پيش شما شايسته باشيم که اين کار براي ما نيز انجام دهند.

 

نوه محمد ورشوچي نيز ادامه داد: من شباهت زيادي به پدربزرگم دارم ولي بلد نيستم مثل ايشان سخنراني کنم از همه شما تشکر مي کنم.

 

پس از اجراي موسيقي جايزه کارگرداني بهترين مجموعه تلويزيوني با حضور عليرضا خمسه و ماهايا پطروسيان جايزه بهترين کارگرداني به سروش صحت براي مجموعه تلويزيون ساختمان پزشکان اهدا شد.

 

ماهايا پطروسيان عنوان کرد : من سال گذشته در اين جشن حضور داشتم و از من تقدير شد. جا دارد از شما که نگاه جدي به کارهاي طنز داريد تشکر کنم.

 

سروش صحت نيز گفت: وقتي يک گروه خوب باشد نتيجه کار هم خوب خواهد شد . از پيمان و مهراب قاسمخواني ، شقايق دهقان ، بهاره رهنما و از همه بازيگران تشکر مي کنم. از اينکه توانستم جايزه اي بگيريم خيلي خوشحالم و برايم لذت بخش است.من با مهران مديري کارم را شروع کردم و از اينکه امروز اسمم در کنار ايشان است بسيار خوشحالم.

 

در ادامه با حضور مرضيه برومند، شقايق دهقان و مهراب قاسم خاني تنديس بهترين بازيگر زن به بهاره رهنما براي فيلم هاي سن پترزبورگ و ورود آقايان ممنوع و پوپک و مش ماشاءالله اهدا شد.

 

رهنما در اين خصوص گفت: براي همه کساني که کار هنري مي کنند گرفتن جايزه از جشنواره مستقل افتخار است. من دو سال ديگر 40 ساله مي شوم اميدوارم جايزه سومم که هيچ وقت به دلايلي از جشنواره دولتي نمي گيرم از جشن خانه سينما ي ايران بگيرم.

 

جايزه بهترين فيلم در ادامه اين مراسم با حضور علي معلم ، ويشکا اسايش و محمد متوسلاني به رامبد جوان براي فيلم ورود آقايان ممنوع اهدا شد.

 

جوان در ادامه بيان کرد: فيلم يک کار گروهي است و من مديون تک تک افرادي هستم که به من کمک کردند. از همه عوامل پشت و جلو دوربين براي ورود آقايان ممنوع تشکر مي کنم.

 

وي افزود: من به شدت به کمدي اعتقاد دارم زيرا به خنداندن و خنديدن معتقدم . حالا که جايزه ام را در همين ارتباط مي گيرم بيشتر خوشحالم. من هميشه خوشحالم از اينکه فيلم هاي توسط مردم ديده مي شود و شما بدانيد که ما در هر شرايطي براي شما فيلم مي سازيم.

 

در پايان جايزه بهترين بازيگر مرد با حضور حبيب رضايي، عبدالرضا کاهاني، عليرضا خمسه و رامبد جوان به رضا عطاران براي فيلم هاي "اسب حيوان نجيبي است" و "ورود آقايان ممنوع" اهدا شد.

 

عطاران عنوان کرد: من در اين دو هفته اخير چند جايزه گرفتم خوشحالم جايزه ام را از دست کساني مي گيرم که باعث ديده شدن من شدند و خوشبختانه امشب اکثرشان حضور دارند.

 

وي گفت: همانطور که مي دانيد من در کارهاي زيادي که اسم آن سخيف مي گذارند بازي کرده ام اما کارکردن در يک گروه خوب و حرفه اي باعث مي شود نتيجه آن نيز تاثيرگذار باشد من هر چقدر سنم بيشتر مي شود احساس مي کنم بيشتر به خنده نياز دارم.

 

حاشيه ها:

 

- اين مراسم با يک ساعت تاثير آغاز شد و جمعيت حاضر در سالن بيشتر از مخاطبين عام سينما بودند و در ميان آنها کودکاني ديده مي شدند که يکي از نکات جالب توجه بود.

 

-عناوين جوايز هر بخش با حرکات نمايشي در اختيار مدعوين قرار مي گرفت.

 

- بهاره رهنما و شهرام شکيبا در ارتباط با برنامه شام ايراني دقايقي روي صحنه بحث کردند.

 

- بيشتر آقاياني که جايزه دريافت کردند آنها را به همسران خود هديه کردند.

 

منبع: مهر

نظر شما