دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۸
اختتاميه نخستين دوره جشنواره شمسه در منطقه 22 در مجموعه امام علي (ع) برگزار شد و طي آن، ضمن اهداي جوايز به هنرمندان برتر، از گروه هنر و موسيقي دانشگاه علوم انتظامي و گروه تواشيح ريحانه النبي(س) که موفق به کسب مقام اول در تهران شده بودند تقدير ويژه به عمل آمد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، در مراسم تجليل از برترين هاي جشنواره شمسه که با حضور با بيش از 1200 نفر از مسئولان و شهروندان اين منطقه برگزار شده بود، افزون بر مهندس مرادي شهردار منطقه، ثابت ايمان قائم مقام اداره کل فرهنگي شهرداري تهران، نوري قائم مقام شهرداري منطقه، دبيران شوراياريهاي محله هاي 9 گانه همچنين شرکت کنندگان در گروه هاي 8 گانه جشنواره شمسه حضور داشتند.

 

حسين مرادي شهردار منطقه 22 در اين مراسم با تقدير از برگزار کنندگان اين جشنواره بويژه شوراياران و مديران محله هاي 9 گانه گفت: مجموعه جشنواره هاي شمسه در جهت عملي شدن تدايبر و ديدگاههاي دکتر قاليباف شهردار تهران در جهت تبديل سازمان خدماتي شهرداري به نهادي اجتماعي برگزار شده است. رسيدن به اين مقصود نيازمند فراهم شدن بستري مناسب و در اين خصوص سياستها و راهکارهايي تبيين شده است که اين جشنواره بخشي از آنهاست.

 

وي افزود: مهمترين عناصر تشکيل دهنده يک نهاد اجتماعي خودجوش بودن اعضا براي فعاليت و مشارکت است و مسئله اي که موجب پيوند بيشتر اجزا مي شود، وجود يکسري فضاهاي کالبدي با رويکردهاي معنوي است. در شهرداري منطقه 22 براي تلاش در جهت رسيدن به نهادي اجتماعي همچون ديگر مناطق تهران، اولين موضوع که مورد توجه دکتر قاليباف است، حمايت و تقويت شوراياران محله هاي 9 گانه همچنين تامين سراهاي محله بعنوان فضاهاي کالبدي براي برنامه ريزي اقدامات بود. مديريت محله نيز بعنوان يکي از محوري ترين عناصر براي جلب مشارکت شهروندان در اداره امور مربوط به زندگي شان مطرح شده و مدنظر قرار گرفته است.

شهردار منطقه 22 در ادامه صحبتهاي خود با تقدير و تشکر از تمامي شرکت کنندگان در اين جشنواره، خاطرنشان کرد: در اولين جشنواره شمسه منطقه که در سال 90 با موضوعات قرآن، نهج البلاغه، شعر و ادب، موسيقي، سرود، تنديس ، نقاشي، عکس، فيلم و تئاتر با همت و هدايت حوزه اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران و مشارکت حوزه اجتماعي و فرهنگي منطقه همچنين شوراياران و مديران محله هاي 9 گانه برگزار شد، حدود 5 هزار نفر شرکت کردند که با توجه به جمعيت 140 هزار نفري ساکنان منطقه 22، قابل توجه است و ميزان مشارکت شهروندان پهنه شمال غرب پايتخت را در برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي نشان مي دهد. در سال 91 با برنامه ريزي دقيقتر و فعاليت بيشتر، تعداد شرکت کنندگان در جشنواره شمسه افزايش خواهد يافت.  

نظر شما