شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۹۸۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
نمايش «مزرعه خوشبختي» از آثار برگزيده کانون نمايش فرهنگسراي تهران در جشنواره صاحبدلان، در تالار محراب به روي صحنه رفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مديريت فرهنگي هنري منطقه 22 ، نمايش «مزرعه خوشبختي» به کارگرداني شاهد پيوند از آثار برگزيده جشنواره صاحبدلان در بخش کودک است که از 11 اسفند بر روي صحنه رفته و تا 20 اسفند در تالار محراب اجرا خواهد داشت.


«مزرعه خوشبختي» تلفيقي از نمايش عروسكي و زنده است و در برخي بخش‌ها نيز از فيلم استفاده مي‌شود. همچنين در بخش عروسكي كه مدت كمي از نمايش را در بر مي‌گيرد 15 بازيگر به ايفاي نقش مي‌پردازند و در كل اين كار 30 بازيگر دارد. مضمون نمايش نيز درباره مستند معروفي است كه اين مستند اشاره به سگي دارد كه صاحبش او را كتك مي‌زند و او به مزرعه خوشبختي که متعلق به امام رضا (ع) است پناه مي‌برد.


متن اين اثر توسط آمنه کردي نوشته شده، آهنگسازي آن بر عهده ابراهيم حسن‌لو بوده و غفار تقي‌خاني، ابوالفضل قاسمي، سيدمحمد رضوي، هومن راستا، فاطمه نصرتي، مينا واعظ، ميثم فراهاني، سپيده جدي، مهناز نوري، آتنا محمدي، جواد زينعلي، حسين محبي، حسين لنگرودي، مرتضي مردانلو، سميه سلماني، رويا اشعري زاده، علي مشايخي، منا يوسفي و نفيسه شيوايي از جمله بازيگران اين نمايش هستند.


در گذشته جشنواره‌هايي همانند رضوي ، علوي ، عاشورائيان و.. برگزار مي‌شد ، پس از آن تمام جشنواره‌هاي ديني در جشنواره‌اي به نام تئاتر حقيقت بسط و گسترش يافت که سال گذشته به صاحبدلان تغيير نام داد و در واقع دومين جشنواره تئاتر صاحبدلان برآيند فعاليت‌هاي هنري تئاتر ديني در کشور است.


نمايش «مزرعه خوشبختي» تا 20 اسفند هر روز در تالار محراب واقع در خيابان وليعصر، تقاطع خيابان امام خمينى (ره) ساعت 11 اجرا خواهد داشت و علاقمندان براي کسب اطلاعات بيشتر از برنامه هاي کانون نمايش فرهنگسراي تهران مي‌توانند با شماره 44143780 تماس گرفته و يا به نشاني انتهاي بزگراه حکيم غرب ، سه راه دهکده المپيک، پشت دبيرستان سپيده کاشاني، خيابان ساحل ، بوستان باغ نو ، فرهنگسراي تهران مراجعه كنند.

نظر شما