شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۰۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
شهردار تهران گفت : ارتباط انسان با طبيعت درگرو همزيستي انسان با معنويت است و اگر اين را به عنوان يک سياست دائمي در زندگي خود مورد توجه قرار دهيم مي توانيم بسياري از مشکلات را حل کنيم .

به گزارش  «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران دکتر محمد باقر قاليباف امروز _17بهمن_ در مراسم جشن درختکاري و افتتاح 2300 هکتار جنگلکاري در قالب طرح کمربند سبز پيرامون شهر تهران با بيان اين مطلب اظهار کرد : ما مخصوصا در شهر تهران، نيازمنديم که سياست گذاري خوب ، قانون گذاري خوب و اقدام خوب انجام دهيم که اگر اقدام ما مبتني برسياست گذاري و قانون گذاري درست نباشد ممکن است خسارت بار شود.

 

وي آلودگي هوا را يکي از چالش هاي بزرگ شهر تهران دانست و يادآور شد: ما مسئولان بايد بدانيم اگر سياست گذاري، قانون گذاري و اقدام مناسب در کنار يکديگر انجام شود بسياري از مشکلات حل خواهد شد،ضمن اين که مهم ترين راه مبارزه با آلودگي هوا اين است که جلوي توليد آلودگي را بگيريم.

 

قاليباف ادامه داد : بارش باران بسيار خوب است و ذرات معلق را از بين مي برد اما گازهاي سمي همچنان باقي مي‌مانند.

 

وي به موضوع توليد باران مصنوعي اشاره کرد و گفت : بايد توجه کنيم که در فضايي 740 کيلومتر مربعي اگر 10 ميلي متر هم باران بيايد ، چند متر مکعب مي شود و اگر بخواهيم باد توليد کنيم ، چند هزار مگاوات انرژي نياز دارد؟

 

به اعتقاد شهردار تهران بايد در سايه معنويت ، پاکي و طبيعت را حفظ کنيم ، زندگي شهري اقتضائات خاص خود را دارد اما نبايد از توسعه فضاي سبز و حفظ آن غافل شويم.

 

وي در ادامه با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري مبني براينکه حفظ درختان و فضاي سبز از کاشت آنها مهم تر است گفت : اميدوارم در سياست ها کاري کنيم که آلودگي توليد نشود و همچنين آلودگي ها را با اقدامات، سياست گذاري ها و قانون گذاري هاي صحيح از بين ببريم و زندگي خوب در کشور و شهرمان براي شهروندانمان فراهم کنيم.

 

نظر شما