يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۶
کد خبر: ۵۰۰۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
نماينده مردم تهران در مجلس با قدرداني از عملکرد شهرداري تهران در گسترش فضاي سبز در اين کلانشهر گفت : شاخص مديريت حکومتي در جهان امروز حفظ محيط زيست است و هر کشوري که در حفظ آن موفق تر باشد از نظر مديريتي موفق‌تر است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر غلامعلي حداد عادل در مراسم جشن درختکاري و افتتاح 2300 هکتار جنگل کاري در قالب طرح کمربند سبز پيرامون شهر تهران با بيان اين مطلب افزود : از شهرداري تهران و اعضاي شوراي اسلامي شهر که تهران را به شهري زيبا تبديل کرده اند قدرداني مي کنم.

 

وي با بيان اينکه مقوله محيط زيست در تمدن جديد مطرح شده اظهار داشت : در نيمه دوم قرن بيستم علمي به نام محيط زيست در دانشگاه ها شکل گرفت . در گذشته انسان جزيي از طبيعت بود و تعادل بين انسان و طبيعت برقرار بود اما با پيشرفت علم ، صنعت و استفاده از انرژي ، انسان در مقابل طبيعت قرار گرفت و حفظ آن به نيازي طبيعي مبدل شد.

 

حدادعادل با اشاره به اينکه امروز متفکران نگران آينده زندگي در کره زمين هستند تصريح کرد : مصرف بي رويه ، استفاده بي حساب از منابع طبيعي و منابع تجديدناپذير مثل نفت ، و منابع تجديد پذير مثل جنگل ها از مواردي است که زندگي در کره زمين را تهديد مي کند. همچنين رشد جمعيت ،افزايش مصرف سرانه ، صنايع مانند بسته بندي که زوائدي را بر روي زمين جا مي گذارد که قابل تجزيه نيست، آلودگي آب ، هوا ، ورود پسماند کارخانجات به رودخانه ها و... مسايلي است که در زندگي جديد پديد آمده و حل آنها دشوار است.

 

رييس کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بهداشت مقدم بر درمان است گفت : يکي از راه هاي مبارزه با آلودگي هوا جلوگيري از توليد آلودگي هاست که همه دستگاه ها در اين زمينه بايد دست به دست هم دهند.

 

وي ادامه داد : همه بايد تلاش کنيم طبيعت را حفظ کرده و از تباهي ، ويراني و آلودگي آن جلوگيري کنيم و يکي از کمک هاي ما در اين راستا موضوع درختکاري است.

 

نماينده مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد : تهران ما در نقطه عطف اقليم کويري و مديترانه اي واقع شده است به طوريکه 20 کيلومتر که از تجريش به سمت ورامين حرکت مِي کنيم ، ابتداي کوير است و اين نشان مي دهد در مفصل دو آب و هواي متضاد قرار گرفته که اگر از نعمت اين اقليم مديترانه اي استفاده نشود ، پيشروي کوير در تهران زندگي را دچار مشکل مي کند.

 

به گفته وي در دوران جمهوري اسلامي ايران يکي از خدمات نظام به تهران ، بازگرداندن سرسبزي به شهر بوده است.

 

حدادعادل تهران را يکي از زيباترين شهرهاي آسيا دانست و خاطرنشان کرد : کسانيکه به تهران سفر مي کنند مجذوب زيبايي و پاکيزگي آن مي شوند و در مقايسه ميان نيويورک و لندن با تهران ، از تميزي شهر ما تعجب مي کنند و ما بايد تلاش کنيم که اين پاکيزگي و زيبايي را حفظ کنيم.

 

وي در پايان خدمت به مردم ايران و تهران را افتخار بزرگي دانست و گفت : مردم با حضور خود در انتخابات اخير و خلق حماسه 12 اسفند ، رشد سياسي و تعهد خود را نشان دادند و ما براي چنين مردمي که عزت آفريدند بايد خدمت کنيم .يکي از مهمترين خدمات را نيز شهرداري ها به مردم ارائه مِي دهند.

 

حدادعادل در پايان سخنانش شعري از سروده هاي خود در وصف بهار براي حضار قرائت کرد و در پايان با حضور شهردار تهران چند اصله نهال را غرس کرد.

 

نظر شما