شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۸
کد خبر: ۵۰۱۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۵
مديرعامل سازمان مديريت پسماند:
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران از کمک متروي تهران به توسعه فضاي سبز و حفظ محيط زيست در جنوب شهر خبر داد.

به گزارش «شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، سيد محمد فياض در مراسم جشن درختکاري در مجتمع پردازش و دفع مواد آرادکوه گفت: محل دفن زباله‌هاي سي ساله تهران به کمک خاک ناشي از عمليات خاک‌برداري تونل‌هاي مترو درختکاري مي‌شود.

وي با اعلام آغاز پروژه‌هاي کاشت 80 هزار اصله درخت در 200 هکتار از اراضي جنوب شهر گفت: بخش عمده‌اي از اين درختکاري‌ها در محل قديمي دفن زباله‌هاي تهران که عمليات آماده‌سازي آن بيش از يک سال زمان برده، انجام مي‌شود.

فياض با تأکيد بر اين که نسبت به پخش خاک‌هاي به جا مانده از عمليات خاک‌برداري تونل‌هاي مترو در حجمي معادل 50 هزار سرويس بر روي زباله‌هاي 30 ساله تهران اقدام شده، اظهار کرد: ارتفاع خاک‌هايي که بر روي زباله‌ها پخش شده‌اند به 4 متر مي‌رسد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند در پايان خاطرنشان کرد: مترو به عنوان يک وسيله حمل و نقلي پاک علاوه بر اين که پس از احداث به صورت مستقيم در حفظ محيط زيست شهري بسيار اثرگذار است، عمليات ساخت آن نيز که اين روزها بدون کم‌ترين مزاحمت براي شهروندان در حال اجراست، به صورت غير مستقيم در توسعه فضاي سبز و حفظ محيط زيست موثر است.

نظر شما