يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
شوراي شهر تهران مصوبه‌اي را مبني بر ورود بخش خصوصي به پاركينك سازي در تهران مصوب كرد، اما با گذشت چند ماهي از اين مصوبه آمار و ارقام حاكي از عدم استقبال بخش خصوصي از اين مصوبه است.

به گزارش خبرنگار«شهر»، غلامرضا ميرزايي فلاح شهردار منطقه هفت شهرداري تهران ظهر يكشنبه-21 اسفند- در نشستي با خبرنگاران در رابطه با روند پاركينك سازي در اين نقطه از شهر تهران كه داراي تراكم جمعيتي و رفت و آمدهاي بيشتري نيز است، گفت: مديريت شهري با مصوبه اي كه امسال در شوراي شهر تهران داشت ، شرايطي را فراهم كرد كه امكان و رود بخش خصوصي به اين موضوع فراهم شود.




وي اظهار اميدوراي كرد كه از اين طريق بتوان كمبود پاركينگ‌ها شود ولي متاسفانه با گذشت چند ماهي از اين مصوبه هنوز استقبالي از سوي بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در اين بخش ديده نشده است كه البته يكي از دلايل آن مي‌تواند عدم اجراي كامل طرح تفصيلي شهر تهران باشد كه الزامي را براي قانونمند شدن اين مبحث به وجود نياورده است.




به گفته‌ي وي شايد اجراي طرح پاركينگ‌هاي محلي چاره ساز باشد كه شوراي شهر بايد به آن نيز فكر كند.






شهردار منطقه 7 در بخش ديگري از سخنانش گفت: در طول احداث مسير امام علي (ع) در منطقه 7 شهرداري تهران 1700 ملک معارض قرار داشت که تاکنون 1200 ملک تملک و در اختيار شهرداري قرار گرفته و تا پايان ارديبهشت ماه نيز تمامي اين املاک به تملک شهرداري در مي آيد.

وي با بيان اين که اعتبارات اين منطقه در سال 91 بيش از ساير مناطق است گفت: مهمترين پروژه اين منطقه تملک و احداث بزرگراه امام علي است.



وي با اشاره به ساماندهي خيابان دماوند گفت: محور دماوند از جمله ورودي‌هاي شهر تهران است که کار جدي در طول سال‌هاي گذشته در آن انجام نگرفته است اما با دستور اکيد شهردار در مورد ساماندهي آن کار اساسي از ابتداي سال 91 آغاز ‌مي‌شود و مسووليت ساماندهي از ميدان امام حسين (ع) تا چهارراه تهرانپارس با هزينه‌اي بالغ بر 12 ميليارد تومان بر عهده شهرداري منطقه 8 است.



ميرزايي فلاح در مورد يکي ديگر از پروژه‌هاي شاخص منطقه 7 شهرداري تهران اظهار داشت: خيابان نظام آباد در محدوده خيابان شهيد مدني به علت انجام عمليات‌هاي عمراني موجب افزايش رضايتمندي شهروندان شده است. اين قسمت از نقاط محروم شهري حساب ‌مي‌شد که با ايجاد مناطق مکث و در راس آنها ايجاد پارک شهيد توکلي که تقريبا در مرکز خيابان واقع شده فضاي بسيار مطلوب ايجاد شده است.

نظر شما