دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۰۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۷
ريس سازمان فرهنگي هنري شهرداري در گردهمايي تشكل‌ها؛
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، تشكل‌هاي اجتماعي اين سازمان را مجموعه‌ها و سرمايه‌هاي ارزشمند براي تحقق اهداف متعالي در شهر تهران عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار «شهر،» امير خوراكيان در دومين گردهمايي سالانه تشكل‌هاي اجتماعي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران كه روز گذشته برگزار شد، گفت: آنچه كه در طول سال‌هاي كاري ياد گرفته‌ايم اين است كه كار به دو صورت انجام مي‌شود، يك اينكه با امكاناتي كه در هر مجموعه‌اي وجود دارد مشغول به كار شويم كه اين فقط محدود به همان امكانات در اختيار مي‌شود و دوم اينكه براي انجام كارها امكانات را تهيه كنيم، يعني گروه‌هاي مردمي خود وارد صحنه شوند و كار را دنبال كنند كه اين اقدام بركات بيشتري را به دنبال دارد و مثمر ثمرتر خواهد بود.

وي افزود: كساني كه درگير كارهاي گروهي مي‌شوند، رشد مي‌كنند و قدرت ارتباط‌گيري آنها تقويت مي‌شود. تجربيات خوبي كسب مي‌كنند و از مسايل جامعه درك مستقيم دارند. صورت مساله را از نزديك مي‌بينند و براي حل آن راه‌حل منطقي در نظر مي‌گيرند.

خوراكيان با بيان اينكه سازمان به اين فعاليت‌هاي خودجوش اتكا دارد و درصدد تقويت تشكل‌هاي اجتماعي است، ادامه داد: وقتي توانايي و امكانات افراد در محور يك چشم‌انداز قرار مي‌گيرد و ساماندهي مي‌شود، توان تصاعدي ارتقا مي‌يابد، بنابراين تمامي اهداف سازمان مي‌تواند با كمك اين مسير تحقق يابد.

وي به بحث ابتكار و نوآوري در فعاليت‌هاي مردمي اشاره كرد و اظهار داشت: ديدگاه‌هايي كه در هر گروه و مجموعه‌اي مي‌تواند شكل بگيرد، سرمايه ارزشمندي است ولي از طرفي بايد نگران پراكنده‌كاري و تفرق كاري هم باشيم كه نتيجه‌بخش نيست. براي اينكه اين دو مساله را به هم جمع كنيم كه نه از نوآوري باز بمانيم و نه پراكنده‌كاري كنيم بايد هندسه كلي كار و موضوعات اصلي ما روشن باشد و در ذيل محورهاي كلي از ابتكارات و نوآوري استفاده كنيم.

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به تصريح كرد: براي اينكه فعاليت‌هاي اين سازمان از پراكنده‌كاري خارج شود و نتيجه كار را در فرهنگ عمومي شهر ملاحظه كنيم، اولويت‌هاي موضوعي را براي انجام برنامه‌ها تعيين كرديم. بنابراين همه ساله اولويت‌هاي سازمان را بر اساس مطالعات وضعيت فرهنگي اجتماعي شهر تهران و اسناد فرادستي انتخاب مي‌كنيم.

خواكيان در پايان از نمايندگان تشكل‌هاي حاضر در مراسم درخواست كرد به اين هندسه موضوعي توجه كنند و گفت: همه با هم در چتر اين دسته‌بندي اجتماعي و كار اطلاعاتي هماهنگ شويم، جهت‌گيري‌ها را رعايت كنيم تا كارها را ساماندهي كنيم. تشكل‌هاي اجتماعي مجموعه‌ها و سرمايه‌هاي ارزشمند سازمان براي تحقق اهداف ما در سطح شهر تهران است و اميدوارم در آينده با اهتمام به اولويت‌هاي موضوعي از يك طرف و كارهاي بهتر از سوي مركز تشكل‌هاي اجتماعي شاهد موفقيت بيشتر در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي سازمان باشيم.

در ادامه اين گردهمايي، مرتضي نواب كامل، رييس مركز تشكل‌هاي اجتماعي سازمان فرهنگي هنري با تعريفي از مجموعه‌هاي داوطلب براي انجام كارهاي فرهنگي و اجتماعي در سطح شهر، گفت: اين افراد فعاليت‌هاي غير سياسي و غير اقتصادي و غير انتفاعي دارند، بنابراين آنچه باقي مي‌ماند، وظيفه اصلي اعضا و فعاليت‌هاي داوطلبانه آنها مي‌شود. اين وجه تمايز تشكل‌ها با ساير مجموعه‌هاي سازمان است.

وي همچنين به صفات داوطلبانه اشاره كرد و ادامه داد: يك داوطلب خودانگيختگي دروني دارد و تلاش جهادي را دنبال مي‌كند. كساني كه با اين ذهنيت وارد تشكل‌ها مي‌شوند توانايي‌هاي بسياري براي انجام كارهاي بزرگ دارند. بنابراين اگر هم در مراكزي كمبودها و ضعف‌هايي وجود دارد اين انگيزه، باعث جبران كمبودها مي‌شود.

پخش كليپ از فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري در سال 90، اجراي موسيقي توسط گروه آذرنگ، و سخنراني مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 7 و رييس فرهنگسراي انديشه و نيز ارايه گزارش كوتاهي از فعاليت‌هاي تشكل‌هاي اجتماعي از ديگر بخش‌هاي اين گردهمايي محسوب مي‌شود.

در پايان تشكل اجتماعي برتر و پنج كارشناس شبكه همكاري با حضور رييس سازمان فرهنگي هنري به شرح ذيل معرفي شدند.


-كانون سلامت و تندرستي (طب سنتي) از منطقه 7

-انجمن فرهنگي هنري جهانديگان نور از منطقه 5

-انجمن فرهنگي هنري بانوان جوادالائمه از منطقه 22

-كانون طنز (به رسم خنده) از منطقه 8

-كانون مهارت‌هاي زندگي مادر و كودك از فرهنگسراي آفتاب در منطقه 3

-كانون انديشه و عقايد اسلامي از منطقه 4

-كانون نجوم از منطقه 11

-كانون گردشگري از منطقه 6

-كانون موسيقي خورشيد از فرهنگسراي انقلاب اسلامي

-كانون اقوام و سنن ايراني از منطقه 2



همچنين منيژه مرشده از منطقه 7، خانوم زارعي از منطقه 2، مرضيه حاج‌تقي از منطقه 15، محمدرضا رضايت از فرهنگسراي قرآن و آقاي شهرياري از منطقه 6 به عنوان كارشناسان شبكه همكاري‌ها معرفي شدند.


دومين گردهمايي سالانه تشكل‌هاي اجتماعي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران روز گذشته با حضور امير خوراكيان رييس سازمان فرهنگي هنري، محمدعلي قندهاري‌نيا، معاون فرهنگي اين سازمان، مديران و مسوولان فرهنگسراها و نمايندگاني از تشكل‌هاي اجتماعي سازمان فرهنگي هنري در سالن آمفي‌تئاتر فرهنگسراي انديشه برگزار شد.

در همين رابطه ببينيد:

گزارش تصويري دومين گردهمايي تشکل‌هاي اجتماعي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران 

نظر شما