دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۰۲۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
مهمترين برنامه‌هاي فرهنگي هنري سال 91/ منطقه 4
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 4 مهمترين برنامه‌هاي فرهنگي هنري اين منطقه در سال جديد تشريح كرد.

حامد سليماني در گفت و گو با خبرنگار «شهر» جشنواره كارت‌هاي عروسي قديمي به مناسبت روز ازدواج را يكي از برنامه‌هاي فرامنطقه‌اي اعلام كرد و گفت: با توجه به اينكه كارت‌هاي عروسي فعلي بيشتر از لحاظ متن، عكس، طراحي و غيره محتواي خوبي ندارد، تصميم داريم طي فراخواني در سال آينده كارت‌هاي عروسي قديمي را از كل شهر تهران جمع‌آوري كنيم.


رييس فرهنگسراي اشراق افزود: با جمع‌آوري اين كارت‌ها كلكسيوني از كارت‌هاي قديمي را در اختيار داريم كه قصد داريم با حال و هواي اين كارت‌ها، مجموعه‌اي جديد از كارت‌هاي عروسي را توليد كنيم. همچنين از اين كارت‌ها نمايشگاه‌هاي مختلفي را در نگارخانه‌ها و مراكز فرهنگي هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به منظور بازديد علاقه‌مندان برپا مي‌كنيم.


وي با اشاره به رونمايي از پيكره و تنديس از عرفا و دانشمندان در سال آينده، ادامه داد: اين پيكره‌هاي برنزي كه از سوي استاد سياوش سليمي از انديشمنداني مانند شيخ اشراق، ابن‌سينا، فارابي، ملاصدرا و غيره ساخته شده است سال آينده رونمايي مي‌شود.


سليماني يازدهمين جشنواره گل و گلاب در اردبيبهشت‌ماه را از ديگر برنامه‌هاي فرامنطقه‌اي برشمرد و اظهار داشت: ششمين جشنواره انار نيز با بخش جديد بين‌الملل شامل حضور كشورهاي توليدكننده انار در مهرماه سال آينده برگزار مي‌‌شود.



رييس فرهنگسراي اشراق همچنين از افتتاح خانه قرآن منطقه 4 خبر داد و گفت: سينماي مجتمع فرهنگي هنري حكيميه نيز تابستان امسال راه‌اندازي مي‌شود.


به گفته سليماني، جشنواره قصه‌هاي بهشتي، مسابقات سه‌چرخه‌سواري، افتتاح 90 محسوب مي‌شود.


در همين زمينه بخوانيد:

تثبيت آموزه‌هاي ديني و ملي آيين همسايگي

ساخت بزرگترين آكواريوم تهران در فرهنگسراي رازي

كتاب‌ها 10 خطي مي‌شوند

   

نظر شما