سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۰۳۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱
در پي اعتراض به اکران دو فيلم خصوصي و گشت ارشاد اعلام شد
پس از توقف نمايش استاني برخي فيلم‌هاي نوروزي، سازمان سينمايي کشور با صدور اطلاعيه‌اي، هر گونه تغيير و جابه‌جايي در اکران فيلم‌ها در سطح استان‌ها را منوط به نظارت اين سازمان دانسته است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي سازمان سينمايي، اداره کل نظارت و ارزشيابي سينماي حرفه‌اي اطلاعيه‌اي خطاب به مديران کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌ها صادر کرده است.

 

در اين اطلاعيه آمده است: هر گونه تغيير و جابه‌جايي در اکران فيلم‌ها در سطح استان‌ها مي‌بايست با نظارت سازمان سينمايي کشور صورت پذيرد و اين گونه نيست که با تصميم شخصي بتوان جلوي اکران آثار را گرفت.

 

اين اطلاعيه مي‌افزايد: اختيار ادارات کل در جابه‌جايي اکران سينماها منحصر به آثاري است که با محدوديت سني اکران شده باشند و اين کار بايد مصوبه شوراي فرهنگ عمومي استان و سازمان سينمايي را داشته باشد.

 

در پايان اين اطلاعيه آمده است: بنابراين فيلم‌هاي خارج از اين شرايط نبايد بدون مجوز سازمان سينمايي دستخوش تغيير در اکران قرار گيرد.

 

به گزارش فارس، اين اطلاعيه در حالي صادر مي‌شود که در واپسين روزهاي سال 90 انصا‌ر حزب‌الله تهران در اعتراض به اکران دو فيلم «خصوصي» و «گشت ارشاد» مقابل ساختمان وزارت ارشاد در ميدان بهارستان تهران تجمع کرد. همچنين در برخي شهرستان‌هاي نيز تجمعات مشابهي برگزار شد که در نهايت به توقف اکران اين فيلم‌ها در 4 شهر مشهد، کرمان، بابل و بوشهر منجر شد. ديروز نيز امام جمعه موقت تهران به اکران چنين فيلم هايي اعتراض کرد.

نظر شما