شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۰۳۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱
نخست‌وزير ترکيه بامداد امروز (چهارشنبه) در رأس يک هيئت عالي‌رتبه سياسي و اقتصادي وارد تهران شد.

فارس: رجب طيب اردوغان نخست‌وزير ترکيه بامداد امروز (چهارشنبه) در رأس يک هيئت عالي‌رتبه سياسي و اقتصادي وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

 

نخست‌وزير ترکيه در اين سفر ضمن ديدار با محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور، با علي لاريجاني رئيس مجلس و محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور ديدار و در خصوص مسائل دوجانبه، موضوعات منطقه‌اي و تحولات بين‌المللي به بحث و تبادل‌نظر مي‌پردازد.

 

"احمد داود اوغلو" وزير خارجه، "تانر يولدز" وزير انرژي و منابع طبيعي،"ظفر چاقلايان" وزير اقتصاد و "اردوغان بايراکتار" وزير شهرسازي و محيط زيست از جمله وزرايي هستند که اردوغان را در اين سفر همراهي مي‌کنند.

 

اردوغان پيش از سفر به تهران در کنفرانس بين‌المللي امنيت هسته‌اي سئول شرکت و در حاشيه اين اجلاس با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا ديدار و گفت‌وگو کرد.

 

نخست‌وزير ترکيه قبل از عزيمت به کره جنوبي در جمع خبرنگاران، از آمادگي کشورش براي ميانجيگري بر سر برنامه‌ هسته‌اي ايران خبر داده بود.

 

براساس توافق صورت گرفته بين ايران و گروه 1+5 قرار است اين نشست در آينده نزديک برگزار شود که اخيرا برخي منابع ديپلماتيک از برگزاري اين نشست در 25 فروردين ماه خبر داده ولي اعلام کردند که هنوز مکان آن قطعي نشده است.

 

ترکيه آمادگي خود را براي برگزاري اين نشست در استانبول اعلام کرده است.

نظر شما