دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۱
کد خبر: ۵۰۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
محمدرضا بايرامي، داستان‌نويس، مديريت فصلي را آفت سازمان‌‌ها و نهادهايي مي‌داند که وظايف و دغدغه‌هاي فرهنگي دارند.

بايرامي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» درباره فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: آن‌چه مي‌تواند بيش از هر چيز باعث ارتقا كار فرهنگي شود، ثبات مديريت است؛ موضوعي که در سال‌هاي اخير، حلقه مفقوده فعاليت‌هاي فرهنگي سازمان بوده است.
وي افزود: متاسفانه استمرار در مديريت‌ها در اين سازمان کمتر ديده شده؛ در حالي‌که نتيجه کار فرهنگي، در گرو استمرار در مديريت است و مديريت فصلي آفتي است كه هر چندوقت يك بار سبب مي‌شود زحمات اين سازمان تاثيرگذاري کمتري داشته باشد.
بايرامي گفت:‌ هرچند سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران اقدامات بسيار ارزشمندي را در اين سال‌ها در حوزه‌هاي مختلف فرهنگي هنري از جمله ادبيات و داستان‌نويسي داشته، اما مسلما دورنمايي كه از اين سازمان به تصور مي‌آيد فراتر از اين‌هاست و بايد هر چه بيشتر و بهتر از ظرفيتي كه اين سازمان هم‌اكنون در اختيار دارد استفاده كرد.
وي ادامه داد: برگزاري نشست‌ها و همايش‌هاي ادبي، اگرچه جاي تحسين دارد؛ ولي ايده‌آل نيست و شايد بتوان گفت يك‌بار مصرف است. اين روند به تنهايي اتفاقات عميق فرهنگي و ايجاد انگيزه براي شهروندان را در پي نخواهد داشت.
اين نويسنده تاکيد کرد: براي پيشرفت و بقاي كار فرهنگي بايد يك مدير فرهنگي حداقل 10 سال در جايگاه خود ماندگار باشد تا بتواند با شناختي که در حوزه خود به دست مي‌آورد، مفيد واقع شود.


در اين‌باره بيشتر بخوانيد:

سازمان فرهنگي هنري در آموزش شهروندي موفق بوده

دبيري: شهرداري با خريد آثار، از هنرمندان حمايت کند

افجه‌اي: «هنر » روح و زيربناي شهر است  

نظر شما