شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۸
کد خبر: ۵۰۴۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
توسط کانون پرورش فکري صورت مي‌گيرد
مديرعامل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان گفت که توليد 100 عنوان رمان و نمايشنامه در دستور کار فعاليت‌هاي سال 1391 کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، سيد صادق رضايي صبح روز 14 فروردين و در نخستين روز آغاز فعاليت‌هاي کانون تاکيد کرد که اين توليد با تکيه بر بخش تاليف و منطبق با نيازهاي نوجوانان ايراني صورت خواهد گرفت.


وي در اين مراسم که همه ساله توسط روابط عمومي و بين‌الملل کانون برگزار مي‌شود، يادآور شد که توجه به نيازهاي روز نوجوانان ايراني و افزايش قابليت‌هاي زندگي معنوي و مهدوي آنان مورد تاکيد است.


مديرعامل کانون که در جمع همکاران بخش‌هاي مختلف کانون و در سالن اصلي مرکز آفرينش‌هاي فرهنگي، هنري کانون استان تهران سخن مي‌گفت توضيح داد که منظورش از قابليت زندگي مهدوي و معنوي شعار دادن و تبليغات نيست و به نظر او خواندن رمان و تربيت نوجواناني شجاع، منتقد، انتقادپذير، معتدل، قانون‌مند و منظم بخشي از همين قابليت‌هاست.


رضايي در ادامه بر اهميت نهاد خانواده تاکيد کرد و گفت هيچ نهادي در مقام اهميت به نهاد خانواده نمي‌رسد و برخي از کشورهاي غربي تلاش کردند که اين نهاد را به سوي فروپاشي ببرند اما در نهايت خود به اين نتيجه رسيدند که براي خانواده جايگزيني نمي‌توان پيدا کرد.


او در همين زمينه خاطر نشان کرد که بخشي از فعاليت‌هاي کانون مي‌تواند به سمت تحکيم بنيان خانواده به عنوان يکي از قابليت‌هاي زندگي معنوي سوق پيدا کند.


مديرعامل کانون با اشاره به اين که توجه به نيازهاي نوجوانان در کانون، زماني تحقق پيدا مي‌کند که بتوانيم اعضايي پايدار در مراکز داشته باشيم افزود: علاوه بر بحث رمان و نمايشنامه بايد از طريق فعاليت‌هايي مانند توليد فيلم و انيميشن، فعاليت‌هاي گروهي و اردويي، بحث آزاد، نمايش خلاق، و جشنواره فيلم کودکان براي کودکان به اين نيازهاي نوجوانان دختر و پسر توجهي جدي نشان دهيم.


رضايي در عين حال گفت که توجه به تاليف و توليد آثار ايراني در عرصه رمان به معني ناديده گرفتن ترجمه آثار فاخر خارجي نيست و کانون براين مهم هم تاکيد خواهد داشت اما تجربه نشان داده است که هر قدر ما از سقف 20 درصد آثار ترجمه‌اي پايين‌تر آمده‌، به همان ميزان بر تعداد آثار تاليفي ما افزوده شده است.


وي از ناشراني که بخش عمده‌اي از آثار آنان ترجمه‌اي است، خواست که تاليف کتاب براي کودکان و نوجوانان ايراني را مطابق با نيازهاي روز آنان مورد توجه بيشتري قرار دهند.


رضايي در ادامه با بيان اين که فصل بهار فصل تعادل طبيعت است زماني که هوا نه سرد است و نه گرم يادآور شد که کانون مي‌تواند اين تعادل را در رفتار و کردار کارکنان و اعضا و فعاليت‌هاي خود به منصه ظهور برساند و چهار فصل بهاري داشته باشد.


وي در همين حال بخشي از سخنان خود را به اهميت آيين‌هاي نوروزي ايرانيان اختصاص داد و گفت: بايد قدردان نياکاني باشيم که اين آيين‌هاي نوروزي را براي ما بر جاي گذاشته‌اند و اصالت انساني و الهي آن، باعث جهاني شدن اين آيين‌ها شده است.


مديرعامل کانون تاکيد کرد که اگر اين آيين‌ها را نداشتيم از وجود يک اثر بزرگ فرهنگي و هنري در زندگي خود محروم مي‌شديم نوروز و آيين‌هاي آن و داشته‌هاي ناب فرهنگي ايرانيان همواره مورد تاييد بزرگان دين بوده است چرا که پاکيزگي و نظافت، محبت، دوستي، برقراري ارتباط با اقوام و دوستان و آشنايان و قدرداني از بزرگان، والدين و کساني که در زندگي ما نقش داشته‌اند در اين آيين‌ها ظهور و بروز دارد.


وي در پايان با اشاره به اين که برنامه هاي خوبي توسط کانون در سال گذشته اجرا شد خواستاراستمرار و گسترش اين فعاليت‌ها شد.

نظر شما