يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۳
کد خبر: ۵۰۴۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
معاون مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد از جمع آوري صندوق‌هاي صدقات سنتي خبرداد و گفت: به زودي صندوق‌هاي صدقات ديجيتالي در تهران نصب مي‌شود.

به گزارش «شهر» سعيد ستاري با اشاره به آخرين اقدامات حوزه مشارکت‌هاي مردمي امداد براي افزايش کمک هاي مردمي اظهار داشت: سال گذشته طرح‌هاي قابل قبولي دراين بخش انجام شد که سطح کمک‌ها را نسبت به سالهاي اخير افزايش داد.

 

وي با اشاره به طرح‌هايي همچون جمع‌آوري کمک‌ها به صورت تلفني، استفاده از ظرفيت‌هاي بانک‌ها و همچنين استفاده از امکانات دستگاه‌ها و سازمان‌ها تصريح کرد: تمامي اين عوامل منجر به افزايش کمکها درکشور شد که مي‌توان اعلام کرد سطح کمک‌هاي جمع آوري شده در سال 90 نسبت به سالهاي گذشته بيشتر بوده است.

 

ستاري ادامه داد: کمک‌هاي جمع آوري شده از سوي مردم در بخش هاي مختلفي همچون مسکن، درمان، تحصيلات دانش‌آموزان، هزينه مي‌شود.

 

معاون مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد ادامه داد: براساس آخرين آمار به دست آمده در حال حاضر 300 هزار يتيم در کشور تحت پوشش کميته امداد قرار دارند که اين تعداد توسط 500 هزار حامي حمايت مي‌شوند.

 

وي در پاسخ به اين پرسش که پيش‌بيني‌تان امسال براي کمک‌هاي مردمي چه ميزان است افزود: پيش بيني مي‌شود در اين بخش يک هزار و 150 ميليون تومان جمع‌اوري شود که اين آمار در بخش نقدي و غيرنقدي است.

 

ستاري تصريح کرد: صندوق صدقات ديجيتالي در سال گذشته در دستور کار کميته امداد قرار داشت امسال در اکثر استان ها گسترش پيدا مي‌کند به طوري که اين طرح در تهران نيز اجرا خواهد شد.

 

معاون مشارکت‌هاي مردمي کميته امداد ادامه داد:‌ در چند ماهه آينده صندوق‌هاي صدقات سنتي در برخي از معابر تهران جمع‌آوري مي‌شوند و به جاي آنها صندوق صدقات ديجيتالي نصب مي‌شود.

 

منبع: فارس

نظر شما