شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۰۴۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
تشريح برنامه هاي فرهنگي منطقه 16 در فروردين 91
خانه فرهنگ قلم وابسته به مديريت مراكز فرهنگي هنري منطقه 16 نشست‌‌هاي تخصصي جايگاه و سيماي زن امروز را با الگوپذيري از شخصيت حضرت فاطمه (س) از روز 21 فروردين‌ماه آغاز مي‌كند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، اين برنامه به مناسبت ايام فاطميه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با هدف معرفي شخصيت منحصر به فرد اسوه بزرگ عفاف و پاکدامني در قالب دو نشست با محور حجاب و عفاف در مدارس محله برگزار خواهد شد. همچنين به منظور ايجاد انگيزه در مخاطبان بروشور مسابقه کتبي با موضوع حجاب و عفاف در اختيار آنها قرار گرفته و به نفرات برگزيده اين مسابقه جوايزي اهدا مي‌شود.



همچنين با توجه به استقبال اهالي محلات شهروندان منطقه 16 از برگزاري کارگاه‌ها و نشستهايي با موضوع مهارت‌هاي زندگي و نياز فرهنگي برخي از محلات اين منطقه به برپايي مداوم اين دست برنامه‌ها، کارگاه آموزش « پرديس خانواده » در سه بخش آموزش مهارت‌هاي رفتاري- رواني (بهداشت رواني )، خانوادگي (فرزندپروري)، مهارت‌هاي اجتماعي با 20 اجرا در سطح مراکز فرهنگي منطقه 16 برگزار خواهد شد. اين برنامه طي 4 نوبت در فرهنگسراي بهمن برگزار مي‌شود.



کارگاه آشنايي با حکمت‌هاي نهج‌البلاغه از ديگر برنامه‌هاي فرهنگسراي بهمن در ماه فروردين است كه به منظور آشنايي شهروندان با مفاهيم و آموزه‌هاي نهج البلاغه آموزش اصول تربيتي از ديدگاه نهج البلاغه و سيره عملي حضرت علي (ع) در خودسازي برگزار مي‌شود.


اين سلسله جلسات آشنايي با حكمتهاي نهج البلاغه به همت كانون نداي نهج البلاغه فرهنگسراي بهمن برگزار خواهد شد كه درآن مخاطبان تاثيرگذار در خانواده ( مادران ) مدنظر گرفته شده است و جلسات بصورت هفتگي ويژه بانوان از روز شنبه 19 فروردين‌ماه آغاز مي‌شود.


تورهاي گردشگري (چرخ و فلك) عنوان برنامه ديگري است كه به منظور ايجاد نشاط و شادابي بين كودكان محله و با هدف انتقال مفاهيم آموزشي در قالب تورهاي علمي، تفريحي، زيارتي ويژه خردسالان طي 5 نوبت در طول فصل بهار برگزار مي‌شود. پس از اطلاع رساني و دريافت رضايت‌نامه از اولياء و انجام امور بيمه، كودكان به فضاها و مكان‌هاي آموزشي، تفريحي، ‌زيارتي عزيمت مي‌كنند.



كارگاه نگاه خلاق، نمايشگاه گروهي نقاشي، نمايشگاه عكس، كارگاه نقد و بررسي شعر، تورهاي گردشگري و كوهنوردي و ويژه برنامه كدبانوي خانه از ديگر برنامه‌هايي است كه تا پايان فروردين در فرهنگسراي بهمن اجرا مي‌شود.

نظر شما