يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۰۵۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
به مناسبت هفته سلامت برگزار مي شود؛
مدير كل سلامت شهرداري تهران در تشريح برنامه‌هاي اين اداره‌‌كل به مناسبت روزجهاني سلامت و آغاز هفته ملي سلامت در سطح مناطق 22 گانه از برگزاري گردهمايي ده هزار سالمند دربوستان ولايت با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، محمدمهدي گلمكاني ضمن اعلام اين خبر افزود: در تقويم بين المللي روز 18 فروردين مصادف با 6 آپريل به نام روز جهاني سلامت نام‌گذاري شده و اين روز در كشورمان آغاز هفته سلامت است.

وي گفت: سازمان بهداشت جهاني عنوان سالمندي و سلامت را براي روز جهاني سلامت در سال 2012 برگزيده است و برنامه‌هاي شهرداري تهران نيز در هفته سلامت باتوجه به موضوع ترويج فرهنگ سلامت در سالمندان را دنبال خواهد كرد.

گلمكاني ادامه داد: گردهمايي ده هزار عضو كانون‌هاي سالمندي خانه‌هاي سلامت در محلات 374 گانه در بوستان ولايت با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، معاونان اين وزارتخانه و مديران ارشد شهرداري تهران برگزار مي شود. اجراي پياده‌روي و برنامه‌هاي فرهنگي از مهمترين برنامه‌هاي اين گردهمايي به شمار مي روند همچنين در اين برنامه به قيد قرعه به يكصد سالمند جوايزي اهدا مي شود.


وي از برگزاري برنامه درس‌هايي از قرآن با موضوع سالمندي با حضور اعضاي كانون سالمندان شهر تهران خبر داد و گفت: برنامه‌ درس‌هايي از قرآن حجت الاسلام و المسلمين قرائتي با حضور دويست نفر از اعضاي كانون‌هاي سالمندان شهر تهران و به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار خواهد شد.

گلمكاني ادامه داد: با همكاري سازمان تاكسيراني ايستگاه‌هاي ارايه خدمات سلامت نظير بينايي سنجي براي تاكسيرانان سالمند، در سطح مناطق 22 گانه برگزار مي شود.

مدير كل سلامت شهرداري تهران تهران با اشاره به ديگر فعاليت‌هاي مجموعه‌ تحت نظارتش در هفته سلامت گفت: استقرار دهكده‌هاي سلامت در مناطق 22 گانه با محوريت ارايه خدمات سلامت، برپايي پايگاه‌هاي سلامت در چهار ايستگاه مترو امام خميني(ره)، شهرري، تجريش و دروازه دولت، برگزاري هزار كلاس آموزشي، بازديد مديران شهري مناطق از سراي سالمندان، اجراي تئاتر ميداني، برگزاري تور سلامت و برگزاري مسابقات ورزشي و فرهنگي عنوان مهمترين فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده در اين ايام را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما