دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۴
کد خبر: ۵۰۵۵۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲
معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه19 از كمك به توسعه و تجهيز 87 مسجد و 100 مدرسه منطقه طي سال گذشته خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر اظهار داشت: از ابتداي سال تا كنون، مبلغ 9 ميليارد و 400 ميليون ميليارد ريال كمك نقدي به 87 مسجد بر مبناي نيازهاي ضروري آنها داده شد که براي تعميرات سرويس بهداشتي، ايزوگام بام، خريد تجهيزات و تعمير تاسيسات مورد استفاده قرار گرفت.

 حجت الاسلام رسول جوادي افزود: علاوه بر اعطاي كمكهاي نقدي به مساجد، مبلغ  2 ميليارد ريال نيز در قالب فعاليتهاي عمراني و خدمات خاص توسط پيمانكاران به مساجد ارائه شده است. اين درحالي است که در راستاي آراستگي و نظافت مساجد در آستانه سال جديد 25 هزار متر مربع  فرش با هزينه اي بالغ بر 300 ميليون ريال شست و شو شد.

وي با اشاره به انجام امور فرهنگي در مساجد به مناسبتهاي مختلف درطي سال گذشته تصريح کرد: برگزاري 14 محفل انس با قرآن در ماه مبارك رمضان، مشاركت در برگزاري ليالي قدر و همچنين برگزاري مراسم جشن ازدواج دانشجويي جهت 100 زوج با حضور رنيس دفتر مقام معظم رهبري در بوستان ولايت از جمله برنامه هاي مناسبتي اين حوزه هستند.

 ضمن اينکه 33 نمازخانه در پاركها و اماكن عمومي سطح منطقه نيز در سال 90 راه اندازي و تجهيز شده است. جوادي يادآور شد: يکي از مهمترين اقدامات در بحث کمک به مساجد احداث بزرگترين نمازخانه سطح منطقه در بوستان ولايت بود که با نام  فدك در خرداد ماه سال گذشته به بهره برداري رسيد و علاوه بر اين  در20 نقطه از اماكن عمومي منطقه سيستم صوتي جهت پخش اذان نصب شد.

معاون اجتماعي و فرهنگي برگزاري مراسم تقدير از 100 مدير مدرسه و كمك به 60 مدرسه با اولويت تعمير سرويس بهداشتي، ايزوگام بام، رنگ آميزي ، خط كشي و آسفالت حياط مدارس، تجهيز مدارس به ميز و نيمكت مطالعه، تجهيز كتابخانه و نصب دستگاههاي ورزشي در مدارس راهنمايي و دبيرستان دخترانه را ازساير اقدامات صورت گرفته در مدارس منطقه عنوان كرد.

نظر شما