يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۰۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
گزاشي که نه سياسي ست و نه سياه نمايي!
بر اساس گزارش کيفيت هواي پايتخت که از سوي شرکت کنترل کيفيت هواي تهران منتشر شد، روزهاي ناسالم سال 90 در مقايسه با سال 89، از رشد 210 درصدي برخوردار بود.

 به گزارش«شهر»، روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با تاکيد بر آن نکته که اين گزارش نه سياسي است و نه سياه نمايي، اعلام کرد: در سال 88 تعداد روزهاي ناسالم تنها 42 روز بود در صورتي که در سال 89 به 104 روز و در سال 90 به 218 روز افزايش پيدا کرد.

اين گزارش مي‌افزايد: در مقابل، تعداد روزهاي ناسالم از 291 روز در سال 88 به 247 روز در سال 89 و 144 روز در سال 90 کاهش يافت، ضمن اين که تعداد روزهاي پاک نيز از 32 روز در سال 88 به 14 روز در سال 89 و تنها 3 روز در سال 90 کاهش پيدا کرد.

 مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران در اين ارتباط گفت: اين روزها آلودگي هواي تهران شبيه کلاف سر در گمي شده که هر سال بيشتر و بيشتر مي شود و سياستهاي مسکني و موقتي متوليان امر زودگذر بوده و با به بن بست رسيدن اين سياستها يا همه دست به دعا بر مي آورند يا سکوت اختيار مي کنند.

يوسف رشيدي خاطرنشان کرد: شاخص کيفيت هواي تهران در سال 90 به علت تعداد بيشتر روزهاي آلوده در مقايسه با سال هاي 89 و 88 در وضعيت «بسيار نامطلوب‌تري» قرار داشته در شرايط موجود همان طور که مديريت شهري بارها و بارها اعلام کرده، به نظر مي رسد موثرترين راهکار کاهش و کنترل آلودگي هواي تهران توسعه زير ساخت هاي حمل و نقل عمومي است.

 

گزارش کيفيت هواي تهران در آخرين ماه سال 90 نيز حاکي است تهران در اسفند ماه يک روز هواي پاک را تجربه کرد و اين تجربه اي بود که در 365 روز سال 90 تنها 3 روز تکرار شد.

نظر شما