شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۰۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
«سينما و اقتباس»، «مشاهير شميران»، «جنگ نرم در رسانه هاي ديجيتال»، «قاريان نور»، «روحيه، نشاط، قهرماني»، «نماي هنر»، «محفل کتاب»، «نوبت همدلي» و «ايوان هنر» از مهمترين برنامه هاي مديريت فرهنگي هنري منطقه يک و فرهنگسراي ملل در فروردين‌ماه است .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي روابط عمومي فرهنگسراي ملل، «مشاهير شميران» عنوان برنامه ايست که توسط کارشناسان به تحقيق و پژوهش از امامزاده هاي منطقه يک مي‌پردازد و پس از تجميع اطلاعات و عکاسي از امام زاده هاي منطقه به صورت کتا بچه در مراکز فرهنگي در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد.

يکي ديگر از برنامه‌هاي فروردين سلسله نمايشگاه هاي «جنگ نرم در رسانه‌هاي ديجيتال» است که با هدف آگاه سازي جوانان و نوجوانان با اهداف رسانه هاي ديجيتال، با نمايش 30 اثر گرافيگي و کاريکاتور و آموزه هاي رسانه ايي و فرهنگي به صورت تابلو مقاله درمدارس شمال تهران برپا مي شود.

«قاريان نور» عنوان شوراي قرآني است که هدف ارتقاء سطح کيفي و کمي فعاليت هاي قرآني در سطح منطقه يک و با ارائه راهکارهاي مناسب در جهت تعالي زندگي قرآني تشکيل شده است. در اين نشست اساتيد، صاحبنظران و مديران موسسات قرآني حضور دارند.

در ادامه فعاليت هاي فرهنگي مي توان از برگزاري «مسابقه روحيه، نشاط، قهرماني» نام برد که در جهت شکوفايي و نشاط سازي روحيه شهروندان، مسابقات ورزشي برپا مي شود. «نماي هنر» برگزاري کلاس هاي آموزشي در محوطه باز فرهنگسرا است که به منظور آشنايي بيشتر شهروندان با رشته‌هاي مختلف آموزشي و نحوه تدريس اساتيد، در اين کلاس ها است.

ازديگر سلسه نشست هايي که در فرهنگسراي ملل برگزار مي شود آغاز دوره جديد «سينما و اقتباس» است ،که به نمايش و نقد و بررسي فيلم هاي سينماي برتر ايران و جهان مي پردازد، که اين برنامه با همکاري انجمن منتقدين سينما ي ايران بر گزار خواهد شد .

«محفل کتاب» نيز يکي ديگر از برنامه هاي سلسله‌وار فرهنگسراي ملل است. اين برنامه به نقد و بررسي تازه هاي کتاب با حضور منتقدين و نويسنده کتاب پرداخته مي شود.

«نوبت همدلي» نام برنامه اي است که در کتابخانه هاي اميرکبير، دکتر عظيمي و دارآباد برگزار مي شود. اين نشست صميمي که به منظور آشنايي شهروندان منطقه يک با نويسندگان و شعرا ساکن در اين منطقه است برگزار مي شود.

«ايوان هنر» نام نمايشگاهي است که با هدف معرفي صنايع دستي اصيل ايراني و ملي و شناسايي هنرمندان اين عرصه برگزار مي شود.اين نمايشگاه و فروشگاه صنايع دستي در فرهنگسراي ملل در روز هاي پنجشنبه و جمعه با برپايي بيش از 50غرفه، آثار متنوع، ديدني و برگزيده شهروندان هنرمند ميزبان هنردوستان و شهروندان است.

نظر شما