يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۰۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
مدير كل مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از اتمام فرآيند بررسي عوامل شهري مخاطره آميز پيش روي بانوان خبر داد و گفت: اين طرح پ‍‍ژوهشي به منظور بهبود زندگي اجتماعي اين قشر، در سطح مناطق 22 گانه مي پردازد و به سفارش اداره كل بانوان شهرداري تهران انجام شد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، علي‌اصغر محكي با اعلام اين خبر افزود: مطالعه بررسي عوامل شهري مخاطره آميز پيش روي بانوان تهراني از جمله عوامل محيطي، کالبدي، حمل و نقل و اجتماعي و راهکارهاي کاهش آن براساس رويکرد پيشگيري از مخاطره تهيه، گردآوري و تدوين شد.

وي گفت: پژوهش حاضر که به سفارش اداره کل امور بانوان انجام شده است به دنبال عوامل شهري مخاطره آميز پيش روي بانوان تهراني، نحوه شيوع آن در مناطق 22 گانه شهر تهران و راهکارهاي کاهش آن است.

محكي ادامه داد: در زندگي شهري در کنار افزايش امکانات و رفاه، افراد جامعه به نحو روزافزوني از آينده نگران هستند و در اين بين زنان به دليل موقعيت هايشان نسبت به مردان به نحو فزاينده اي در مورد آينده و اغلب درزمينه هاي امنيت و ايمني نگران مي باشند که اين مفهوم مخاطره را پديد مي آورند.

مديركل مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح كرد: يکي از مهمترين مسائلي که امروزه مديريت شهري در کلان شهر تهران را به تنگنا مي کشد عوامل شهري مخاطره آميزي است که زندگي بانوان شهر تهران را تحت تاثير قرار داده است.

وي افزود: با توجه به اينکه رشد و بالندگي شخصيت انسان در فضاي امن و خالي از دغدغه و نگراني غير متعارف امکان پذير است و هيچ کس در محيط تشنج و تشويش نمي تواند به امور حياتي خود ادامه دهد يا با آسودگي به کار و کوشش و وظايف جاري زندگي بپردازد، توجه به مسئله عوامل شهري موثر بر ايجاد مخاطره در فضاي شهري از اهميت بسياري برخوردار است.

محكي افزود: فايل گزارش نهايي اين طرح پژوهشي در پايگاه داده هاي اجتماعي و فرهنگي اين اداره کل جهت استفاده از علاقمندان موجود است.

نظر شما