دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۰۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
مديرکل فرهنگي شهرداري تهران گفت: شاخص‌هاي ارزيابي طرح استقبال از بهار 91 از لحاظ کمي و کيفي، نسبت به سال‌هاي گذشته از رشد چشمگيري برخوردار بوده و برنامه‌هاي اين طرح که در فاصله زماني 15 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردين‌ماه در سطح مناطق 22گانه اجراي شده‌اند نقطه عطف فعاليت‌هاي مناسبتي و فرهنگي شهرداري تهران به شمار مي آيد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، عبادالله رمضاني ضمن بيان اين مطلب افزود: افزايش شاخص‌هاي ارزيابي کمي و کيفي طرح استقبال از بهار 91 نسبت به سال‌هاي گذشته نشان از اهتمام وي‍‍ژه شهرداري تهران در خصوص گراميداشت و پاسداشت آيين‌هاي ملي و ديني و برقراري ارتباط ميان آنها با شرايط روز اجتماعي و جهاني است. برنامه‌هاي اين طرح از 15 اسفندماه سال 90 آغاز و تا 15 فروردين‌ماه با همکاري‌ مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌هاي تابعه شهرداري تهران برگزار شد.

وي گفت: اين برنامه‌ها متناسبت با مناسبت‌هايي نظير روز درختکاري، سه‌شنبه آخر سال، پنجشنبه آخر سال و سنت ديدار با اهل قبور و شهداي معزز، سالروز جمهوري اسلامي ايران و روز طبيعت پيش‌بيني مي شوند و علاوه بر تحقق اهدافي چون افزايش نشاط اجتماعي نيز جلب رضايت شهروندان و مسافران نوروزي را دنبال مي کنند.

رمضاني ادامه داد: مديريت شهري در اين ايام در تلاش است تا فضاي خوشايندي براي شهروندان ايجاد و با افزايش فعاليت‌هاي فرهنگي آرامش ذهن و روح آنها را تامين کند.

مدير کل فرهنگي شهرداري تهران تصريح کرد: توجه وي‍ژه به بحث گردشگري و فراهم کردن الزامات توسعه آن در کلانشهر تهران با توجه به شرايط تاريخي و امکانات شهري از نکاتي که اجراي اين طرح را نسبت به سال‌هاي گذشته متفاوت مي کند. برگزاري موفق تورهاي گردشگري تهران قديم و برپايي گذرگاه تاريخي در خيابان‌هاي اطراف بازار در منطقه 12 مهمترين اتفاقي است که در ايام نوروز و در قالب طرح استقبال از بهار شاهد آن بوديم.

وي ادامه داد: همچنين مجموعه فعاليت‌ها و برنامه‌هايي که در روز 12 فروردين به مناسبت سالروز جمهوري اسلامي و 13 فروردين روز طبيعت در سطح شهر اجرا شد از ديگر اقدامات مثبتي است که در اين ايام اجرا شد و خوشبختانه رضايت مردم پايتخت را به همراه داشت.

نظر شما