سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۰۶۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
در قالب كتابي با عنوان «تئاتر در شهر من تهران» منتشر مي شود
کتاب «تئاتر در شهر من تهران» با معرفي مکان‌هاي نمايشي قديمي و جديد تهران به سفارش معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران تا ارديبهشت سال جاري آماده و در نخستين جشنواره «تئاترشهر» عرضه مي‌شود.

سيد جواد روشن مولف اين كتاب در گفت وگو با خبرنگار «شهر» در اين رابطه افزود: بخش اول اين کتاب شامل تاريخچه فرهنگي تهران از زمان پايتخت شدن آن تا کنون است.در اين قسمت با گذري بر مسائل فرهنگي شهر به طور ويژه به فعاليت هاي نمايشي و تئاتر تهران اشاره مي شود.

 

وي گفت: گفت و گو با هنرمندان و پيشکسوتان تهراني تئاتر از جمله عزت‌اله انتظامي، اسماعيل خلج و مرتضي احمدي از ديگر بخش هاي کتاب «تئاتر در شهر من تهران» است.همچنين در اين بخش با مجيد جعفري به دليل سال‌ها حضور و فعاليت موثر در عرصه تئاتر گفت‌وگو شده است.

 

روشن تصريح کرد: اين کتاب با هدف آشنايي مخاطبان و علاقه‌مندان تئاتر با مکان‌هاي نمايشي قديمي و جديد تهران با زباني ساده و روان است و سعي شده اطلاعاتي ارائه شود که براي مخاطبان مفيد و قابل استفاده باشد.پيش از اين نيز کتاب هايي در اين رابطه منتشر شده اما بسيار قديمي و داراي اطلاعات فني و تخصصي بوده و مناسب مخاطبان و عموم مردم نيست.

 

وي افزود: در اين کتاب علاوه‌بر اشاره‌اي کوتاه به تاريخچه مراکز و سالن هاي نمايش تهران و زمان راه‌اندازي و نحوه مديريت آن، داراي اطلاعاتي در مورد امکانات سالن ، شماره تلفن و نشاني است.

 

به گفته روشن جمع آوري اطلاعات و مطالب کتاب از اواخر سال گذشته شروع شده و هم اکنون در مرحله انجام گفت‌وگوها و نگارش قرار دارد.

 

اين مولف اظهارکرد: کتاب «تئاتر در شهر من تهران» به سفارش معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در 150 صفحه در دست تدوين قرار دارد تا ارديبهشت سال جاري آماده و در نخستين جشنواره «تئاترشهر» عرضه مي‌شود.

نظر شما