شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۰۷۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
مديرعامل مترو در واکنش به اعتراض شورا:
مديرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: سال گذشته، 15کيلومتر تونل‌سازي در خطوط 3،6 و 7 مترو تهران صورت گرفته است.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، هابيل درويش با بيان اين مطلب اظهار کرد: در سال 90 ايستگاه‌هاي شيخ الرئيس، شهيد حبيب‌الله، پيروزي و استاد معين از خط چهار مترو راه‌اندازي شد.همچنين حدود دو کيلومتر از خطوط مترو به انضمام يک ايستگاه ازبخش جنوبي و نيز حدود 2 کيلومتر با يک ايستگاه ويژه در شمالي‌ترين بخش خط يک پيش از موعد مقرر و با موفقيت به بهره‌برداري رسيد.

 

وي ادامه داد: در بخش غربي خط چهار مترو از ميدان آزادي تا ارم سبز در تقاطع با خط 5 به طول حدود چهار کيلومتر که تست گرم اين بخش هم در اواخر سال 90 با موفقيت انجام گرفت، هم اکنون آماده بهره برداري رسمي‌ است.

 

درويش تصريح کرد: همچنين در سال 90 در بخش زير ساخت ، 15 کيلومتر تونل از خطوط 3،6و 7 مترو ساخت شده و آماده ريل‌گذاري است که در سال‌هاي آينده پس از تکميل ايستگاه‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

وي افزود: درحال حاضر 4 دستگاه حفار تي‌بي‌ام به‌صورت همزمان در مسيرهاي دردست ساخت مترو مشغول فعاليت هستند.

 

مدير عامل شرکت مترو تهران و حومه با بيان اين که بخش مياني خط 3 مترو از چهارراه ولي‌عصر (عج) تا مصلاي تهران به طول 7 کيلومتر با دو ايستگاه شهيد دکتر بهشتي و چهارراه ولي‌عصر (عج) مقرر بود تا پايان سال 90 به بهره‌برداري برسد که به علت عدم امکان انجام فاينانس و عدم تامين اعتبار از صندوق توسعه ملي و همچنين عدم تخصيص 100 درصدي اعتبارات مصوب و با توجه به نواسانات به ‌وجود آمده در ارز اين پروژه ها به تاخير افتاد گفت: با وجود مشکلات در اين بخش ، باتلاش شبانه‌روزي پرسنل شرکت مترو اين بخش نيز به‌زودي و با اندکي تاخير راه ‌اندازي مي شود.

 

مديرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اشاره به ورود 388 دستگاه واگن به کشور در سال 1390 گفت: سال گذشته همچنين رکورد احداث تونل مکانيزه در ايران بود.

 

درويش در پايان تاکيد کرد: تکميل خط 4 مترو و اتصال آن به خط تهران- کرج، راه اندازي آخرين ايستگاه‌ها از توسعه شمالي و جنوبي خط يک و ساخت تونل‌ها و ايستگاه‌هاي خط 3 در دوبخش مرکزي و جنوبي ، تداوم عمليات ساخت خط هفت در دو بخش غربي و شرقي با استفاده از دستگاه‌هاي حفار اتوماتيک TBM و آغاز عمليات اجرايي خط 6 و ساخت بخشي از تونل‌هاي آن برخي از فعاليت هاي مترو در سال 90 بوده است .

 

نظر شما