دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۸۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸
مدير کل اداره سلامت شهرداري تهران خبر داد:
نشست مشترک دبيران کانون هاي سالمندان وجوانان مناطق 22 گانه شهر تهران با حضور مدير کل سلامت شهرداري تهران و شهردار منطقه هفت به ميزباني اين منطقه برگزار شد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه هفت، در اين نشست دکتر گلمکاني مدير کل اداره سلامت شهرداري تهران با بيان اينکه 8 درصد جمعيت شهر تهران را سالمندان تشکيل مي دهند گفت: جامعه اي که 7 درصد آن را سالمندان تشکيل دهند اين جامعه مواجهه با پديده سالمندي است و شهر تهران در اين پديده قرار گرفته و لذا بايد توجه بيشتر شود.

وي در ادامه با تاکيد بر همکاري دو کانون جوانان و سالمندان اذعان کرد:با توجه به انرژي وخلاقيت بالا در کانون جوانان وهمچين تجربه  زياد در کانون سالمندان بايد برنامه ها از يکنواختي و تکراري بودن فراتر رود و برنامه هاي بيشتر در سال جاري داشته باشيم.

وي از سال 91 به عنوان سال محوريت قراردادن کانون هاي مردمي واثبات و معرفي آنها به جامعه ياد کرد و اظهار داشت: هدف اصلي ما از اين نشست ، پيوند نسل حال با نسل گذشته است( جوانان در کنار سالمندان) و انتظار داريم  جوانان از تجارب،دانش ،مهارت و داستان زندگي سالمندان درس گرفته و به نسل خود منتقل کنند.

مدير کل سلامت شهرداري تهران ، انتقال صداو نيازهاي سالمندان به جامعه ،خانواده ومسئولين را از اهداف اين نشست عنوان کرد و گفت: شهر دوستار سالمند تنها با همکاري وهمياري محقق خواهد شد.

در ادامه دکتر رمضان مير عباسي شهردار منطقه هفت، با بيان اينکه سالمندان روزي جوان بودند گفت:شايد تفکر بسياري از افراد درحوزه سلامت اين موضوع باشد  که صرفا فيزيک بدن انسان سالم  کفايت مي کند  ولي در سنجش سلامت پرداختن به روان انسان مهمترين بخش است و در کانون خانواده چنانچه روان فرد مشکل داشته باشد نمي تواند احتياج اجتماع کوچک خود را مديريت کند و اين موضوع در مديريت شهري نيز به همين منوال است.

شهردار منطقه هفت، اذعان داشت: اين موضوع مهم را دکتر قاليباف در سرفصل هاي مديريتي خود قرارداده و تبديل شدن از يک سازمان خدماتي به يک نهاد اجتماعي تاکيد بر اين مهم است.

وي در ادامه بر افزايش شاخص هاي کيفي وکمي کانون هاي شکل گرفته تاکنون تاکيد کرد وافزود:بايد به سمتي حرکت کرد که شاهد شهري سالم با تمامي چهارچوب ها و زواياي علمي  باشيم و شاهد شهري سالم،با نشاط بوده و در کنار يکديگر از تجارب و ايده هاي هم بهرمند شده و در توسعه مديريت شهري به کار گرفته شود.

در اين نشست توسط دبير کانون جوانان و سالمندان اهداف و برنامه هاي اين کانون ها تشريح و در پايان برنامه ؛ تفاهم نامه همکاري بين دو کانون ياد شده به امضا رسيد.

نظر شما