يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۳
کد خبر: ۵۰۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
فرهنگسراي معرفت در قالب «گلگشت» برگزار ميکند
فرهنگسراي معرفت باهدف آشنايي هر چه بيشتر شهروندان با اماکن تاريخي و نقاط ديدني شهر تهران برنامه «گلگشت» را با بازديد از شهر غزالي در فصل بهار برگزار مي‌کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 و فرهنگسراي فردوس ، در اولين اردوي اين برنامه که فردا 27 فروردين ماه برگزار مي‌شود، از شهرک سينمايي غزالي و لوکيشين فيلم ها و سريال هاي اين مجموعه بازديد مي‌شود.


تمامي بازديد کنندگان در اين ار دو مي‌توانند ضمن آگاهي از تاريخچه تاسيس اين شهرک از لوکيشن هاي سريالها و فيلمهاي سينمايي و گراند هتل، که يکي از نقاط ديدني اين شهرک است از نزديک ديدن کنند.



شهرک سينمايي غزالي در غرب تهران که در آن دکور هاي خيابان‌ها و ساختمان‌هاي مربوط به فيلم‌ها و سريال ‌هاي ايراني ساخته و نگهداري مي‌شود.



اين شهرک در جاده مخصوص تهران-کرج ;کيلومتر 15 خيابان 55 ام روبروي شرکت سايپا واقع شده است. اين شهرک در سال 1358 توسط کارگردان فقيد ايراني ، مرحوم علي حاتمي ساخته شد وي به وسيله عکسهاي قديمي موجود از طهران قديم ،در ايتاليا با همکاري يکي از بهترين دکوراتور هاي ايتاليايي ماکتي از شهرک ساخته و به ايران بازگشت.



ساخت اين شهرک توسط فردي به نام ولي خاکدان اجرا شد. اين شهرک شامل ميدان توپخانه، ساختمان عدليه، خيابان لاله زار،سينما تابان،گراند هتل، عکاسخانه و چند مغازه ديگر است. مرحوم علي حاتمي براي ساخت فيلم هزار دستان به چنين محلي که آن زمان از تهران را به خوبي به تصوير بکشد نياز داشت.


لوکيشن هاي فيلم‌هايي نظير هزاردستان، شيخ مفيد، سربداران، هشت بهشت، کاراگاه علوي،کفش هاي ميرزا نوروز و... در اين شهرک بوده است. ضمنا براي فيلم هاي امام علي (ع) و تنهاترين سردار قسمتي از کوفه نيز در اين شهرک ساخته شد. در دل خيابان لاله زار کوچه اي براي فيلم تختي ساخته شد که نشانگر محله قديمي خاني آباد است.



علاقه مندان به منظور ثبت نام و شرکت در اين تور ، تا 27 فروردين ماه فرصت دارند به فرهنگسراي معرفت به نشاني بلوار آيت ا... کاشاني ، ميدان شهر زيبا ،بلوار شهران مراجعه کنند. همچنين شماره تلفن 44310444براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام شده است.

نظر شما