دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۰۸۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با اشاره به اين که ترافيک روان فردا نيازمند آموزش‌ صحيح به کودکان امروز است، اظهار کرد: امروزه بسياري از مشکلات ترافيک شهر، از عدم برنامه‌ريزي و آينده‌نگري و فقدان آموزش‌هاي صحيح در گذشته نشأت مي‌گيرد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران،نخستين نمايشگاه «تکنولوژي و محصولات آموزشي» با حضور معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) آغاز به کار کرد. 

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با اعلام اين مطلب افزود: آشنايي كودكان و نوجوانان با موضوع عبور و مرور و ارتقاي فرهنگ ترافيك، از جمله اهداف آموزشي است که در سال جديد نيز با جديت در دستور کار قرار دارد.    

شهرام جباري زادگان، برگزاري اين نمايشگاه را گام موثري در مسير هوشمندسازي مدارس و تسريع در روند دست‌يآبي جامعه دانش بنيان در بستر مدارس هوشمند بر شمرد و گفت: هدف‌گذاري جهت ارائه برنامه‌هاي آموزشي با توجه به مقاطع سني و تحصيلي از موضوعات مورد توجه اين معاونت به منظور اثرگذاري بهتر و بيشتر در موضوع آموزش به دانش‌آموزان است. 

وي با اشاره به اين که ترافيک روان فردا نيازمند آموزش‌ صحيح به کودکان امروز است، اظهار کرد: از آن جا که آينده شهر متعلق به کودکان و نوجوانان است و امروزه بسياري از مشکلات ترافيک شهر، از عدم برنامه‌ريزي و آينده‌نگري و فقدان آموزش‌هاي صحيح در گذشته نشأت مي‌گيرد، تمام ظرفيت‌هاي موجود به منظور آموزش اين عزيزان بايد به کار گرفته شود. 

جباري زادگان با بيان اين که برنامه‌هاي متعدد و متنوعي در غرفه معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در «نخستين نمايشگاه تکنولوژي و محصولات آموزشي» پيش‌بيني شده، تصريح کرد: اين نمايشگاه فرصت مناسبي براي ارائه کتاب‌هاي  آموزشي و محصولات کمک آموزشي اين معاونت در زمينه آموزش فرهنگ ترافيک به کودکان و نوجوانان و خانواده‌هاست. 

وي با اشاره به اين که غرفه اين معاونت به متراژ 100 متر مربع مشغول به فعاليت است، اضافه کرد: در اين غرفه آخرين دست‌آوردها، تجهيزات و توليدات آموزشي و کمک آموزشي به تمام اقشار به ويژه فرهنگيان و دانش‌آموزان عرضه مي‌شود.  

وي تمركز بر ويژگي‌هاي رفتاري دانش‌آموزان به ويژه در سفرهاي بين خانه و مدرسه، توجه به علل مشکلات موجود در اين سفرها و لزوم ساماندهي رفت و آمد کودکان و نوجوانان را مورد تأکيد قرار داد و گفت: توسعه پارک‌هاي آموزش ترافيک، تهيه و توليد برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني و چاپ کتاب‌هاي آموزشي متناسب با سليقه و ديدگاه نسل امروز يک ضرورت است.  

جباري زادگان با تأکيد بر اين که ارائه چنين برنامه‌هايي ديدگاه مشترک مسئولان حمل و نقل و ترافيك شهري و مشارکت تمام دستگاه‌هاي دست اندر کار از جمله آموزش و پرورش و پليس راهنمايي و رانندگي را مي‌طلبد، اظهار کرد: مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيک تمام اهتمام و مساعي خويش را به منظور ارتقاي فرهنگ ترافيک به کار گرفته است.

معاون آموزش سازمان ترافيک در پايان خاطرنشان کرد: با ارائه برنامه‌هايي نظير اجراي نمايش‌هاي ترافيکي، برگزاري مسابقه‌هاي نقاشي و داستان‌نويسي با موضوع عبور و مرور، برپايي ايستگاه‌هاي گريم‌هاي ترافيکي و بادکنک‌هاي ترافيکي و حضور شخصيت عروسکي قند عسل، محيطي آموزنده و سرگرم کننده و در عين حال شاد را براي بازيدکنندگان فراهم نماييم.  

گفتني است «نخستين نمايشگاه تکنولوژي و محصولات آموزشي» از ساعت 9 صبح تا 19 روزهاي 26  تا 31 فروردين ماه در محل سالن شبستان مصلاي بزرگ امام خميني (ره) آماده بازديد عموم علاقه‌مندان به ويژه دانش‌آموزان عزيز است.

نظر شما