سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۰۸۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
توسط محمود زنده‌رودي صورت مي‌گيرد
محمود زنده‌رودي، هنرمند ايراني مقيم فرانسه، 8 اثر خود را با موضوع هفت پيکر نظامي به گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران اهدا مي‌کند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي موزه هنرهاي معاصرتهران، محمود زنده‌رودي، هنرمند پيشکسوت، در ديدار با محمود شالويي، مديرکل هنرهاي تجسمي و رييس موزه هنرهاي معاصرتهران، اعلام کرد که هشت تابلوي نقاشي – کلاژ خود را به اين موزه اهدا مي‌کند.


زنده‌رودي همچنين در نامه‌اي به شالويي نوشت، هشت تابلوي نقاشي – کلاژ با موضوع هفت پيکر نظامي که در گالري پاله شهر مونتروي سوييس و آتليه شخصي هنرمند در شهر مون پوليه فرانسه است، به موزه هنرهاي معاصرتهران اهدا مي‌شود.


آثار زنده‌رودي در آينده از سوييس و فرانسه به تهران منتقل مي‌شود و در گنجينه موزه هنرهاي معاصرتهران نگهداري خواهد شد. محمود زنده رودي، نقاش ايراني بيش از 30 سال است که در فرانسه زندگي مي‌کند. زنده‌رودي تاکنون 24 نمايشگاه گروهي و 44 نمايشگاه انفرادي از آثارش در کشورهاي ايران، فرانسه، مراکش، آمريکا، آلمان، اسپانيا، چين، اتريش و سوييس برگزار کرده و پنج نمايشگاه دائمي در کشورهاي فرانسه، آلمان و سوييس داشته است.


زنده‌رودي به عنوان نقاش خودآموخته، از تکنيک‌هايي مانند برجسته‌کاري روي کاغذ استفاده کرده و به دنياي کولاژ وارد شد و پس از آن با نوآوري، مواد متفاوتي را به کار گرفت. وي در آثارش از فرهنگ کشور خود الهام مي‌گيرد و افسانه‌ها و داستان‌هاي ايراني را روايت مي‌کند. اين هنرمند از نقاشي‌خط استفاده مي‌کند و در آثارش حروف به خط تبديل مي‌شوند و کلمات به شکل نمادها در مي‌آيند و تفسير معاني آثار را به مخاطب و بيننده واگذار مي‌کند.

نظر شما