شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶
مهمترين برنامه‌هاي فرهنگي هنري بهار 91 در منطقه 17
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 17 مهمترين برنامه‌هاي اين منطقه را تا پايان فصل بهار اعلام كرد.

شاكر واثقي در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: «فصل تفکر» عنوان برنامه محله‌اي منطقه‌اي فرهنگسراي بهاران است كه در قالب مسابقه برگزار مي‌شود. اين مسابقه با رويکرد بررسي عملي شيوه تعميم نامگذاري سال 91 تو سط مقام معظم رهبري صورت مي‌گيرد.


رييس فرهنگسراي بهاران افزود: در اين مسابقه با توجه به نامگذاري سال91 از ايده‌هاي نو و خلاقانه طي برگزاري مسابقه حمايت شده و طرح‌هاي قابل اجرا براي عملياتي شدن در اختيار مسوولان قرار ميگيرد. اين مسابقه از طريق ارسال و دريافت پيامک صورت مي‌گيرد.



وي از برگزاري برنامه «فرهنگ پيام» خبر داد و گفت: در اين برنامه که از ابتداي ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود هر هفته با توجه به رويکردهاي تعريف شده سازمان سوالي طرح و از طريق سامانه ارسال پيامک براي يك هزار و 500 نفر از مخاطبان فرهنگسرا ارسال مي‌شود و هر هفته به قيد قرعه يک نفر انتخاب و مبلغ 200هزار ريال کارت هديه به وي اهدا مي‌‌شود.



واثقي به مقوله خانواده به عنوان يكي از رويكردهاي سازمان در سال 91 اشاره كرد و اظهار داشت: به همين جهت برنامه‌اي با عنوان «خانواده مطلوب، جامعه مطلوب» در قالب برگزاري سمينارهاي مشاوره با حضور چهره‌هاي برجسته در اين حوزه در نظر گرفته شده است كه با هدف ترسيم نقش و جايگاه زن در خانواده دنبال مي‌شود.


وي تصريح كرد: توليد و انتشار مجله «پلاک 17» كه با بهره‌گيري از هنر کميک استريپ، داستان‌هاي طنز، شعر طنز و کاريکاتور به رويکردهايي مانند فرهنگ مطالعه و آيين همسايگي مي‌پردازد، توليد يک محصول پوستر لمينيت با بهره‌گيري از هنر اينفوگرافي و با محتوايي شامل رسم فرآيند گزينه‌هاي يک موفقيت در زندگي مشترک زوج‌هاي جوان و به تصوير کشيدن عوامل عدم خوشبختي در زندگي در مقابل فرايند ديگر و توليد کتابچه‌هاي پالتويي با موضوع دشمن شناسي و تهديدات نرم با رويکرد فرهنگي و با مشارکت امور کتابخانه‌ها در قالب فصلنامه از ديگر برنامه‌هاي اين مركز به شمار مي‌رود.



به گفته رييس فرهنگسراي بهاران، «کودک دانا، شهر قانون گرا»، «صفيرقلم»، «دختران آگاه، مادران نمونه»، «سينمايي از جنس ما»، «براي فرشتگان زمين»، «سيرت خوش»، «خورشيد انقلاب»، «طراوت نسيم»، «اخلاق اداري»، «فرصت شكوفايي»، «تجلي مهر» و مسابقه چهل حديث از جمله مهمترين برنامه‌هايي است كه تا پايان خردادماه جاري از سوي مراكز فرهنگسراي بهاران اجرا مي‌شود.

نظر شما