يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۳
کد خبر: ۵۰۸۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
حمل ونقل عمومي در سال91 (5)؛
بخش مرکزي و جنوبي خط سه متروي تهران امسال راه اندازي مي‌شود. هم اکنون ايستگاه تقاطعي چهارراه وليعصر با 72درصد پيشرفت فيزيکي، ايستگاه ميدان راه آهن 65درصد پيشرفت و ايستگاه تقاطعي شهيد بهشتي با 51درصد پيشرفت در مراحل پاياني ساخت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار « شهر» درحال حاضر بيش از 10 کيلومتر از تونل خط سه متروي تهران حفر شده که 3087 متر آن با دستگاه مکانيزه احداث تونل (TBM) اجرا شده است.

 

هم‌اکنون عمليات اجرايي در 26 ايستگاه، تونل هاي مربوطه و پايانه آزادگان اين خط ادامه دارد و تا پايان امسال بخش مرکزي و جنوبي آن به بهره برداري مي رسد.

 

بنابر گفته هابيل درويش مديرعامل شرکت مترو 12 كيلومتر از طول مسيرجنوبي خط سه به همراه پايانه آزادگان در اول خيابان شهيد سعيدي، خيابان سعيدي، قلعه مرغي، راه آهن و منيريه تا پايان سال 91 آماده بهره‌برداري مي‌شود.

 

خط سه مترو که با رنگ آبي آسماني در نقشه مترو مشخص شده است با طول حدود 35 كيلومتر از بزرگراه آزادگان (جنوب‌غرب تهران) آغازتا منطقه ازگل و نياوران (شمال شرق تهران) ادامه مي‌يابد.

 

فاز اول اين خط 7 کيلومتر و شامل 6ايستگاه زير زميني مي‌شود. محدوده اين فاز حدفاصل چهارراه ولي‌عصر(عج) تا خيابان سهروردي است.از بخش هاي مهم اين مسير ايستگاه تقاطعي با خط يک در خيابان شهيد بهشتي، ايستگاه تقاطعي با خط 6در محل ميدان وليعصر و ايستگاه تقاطعي با خط چهار در محل چهارراه وليعصر است.

 

هم اکنون ايستگاه تقاطعي چهارراه وليعصر با 72درصد پيشرفت فيزيکي، ايستگاه ميدان راه آهن 65درصد پيشرفت، ايستگاه تقاطعي شهيد بهشتي با 51درصد پيشرفت و ايستگاه منيريه با 50درصد پيشرفت در مراحل پاياني ساخت قرار دارند.

 

بنابراين گزارش، درحال حاضر 48درصد از ايستگاه ميدان وليعصر و ايستگاه بهشتي خط سه مترو نيز ساخته شده است.

نظر شما