شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۰۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري همايش آسيب شناسي مجموعه جشنواره‌هاي شمسه در ارديبهشت‌ماه سال‌جاري خبر داد و گفت: جشنواره شمسه در سال‌جاري از8 رشته هنري، مذهبي و فرهنگي عبور مي كند و در ده رشته برگزار مي شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي با بيان اين مطلب افزود: شوراي سياست‌گذاري جشنواره شمسه باهدف بهره گيري از توانمندي و ظرفيت‌ فكري و عملي مديران محله نسبت به تشكيل كارگروه تخصصي اين جشنواره با حضور نمايندگان مديران محلات 374گانه اقدام كرده است. اعضاي اين كارگروه مسووليت آسيب‌شناسي فرآيند اجرايي شمسه و تعيين راهبرد به منظور رفع آن را عهده دار هستند. به اين منظور در ارديبهشت ماه‌ سال‌جاري همايش آسيب‌شناسي اين جشنواره برگزار مي شود.


  

وي گفت: مديريت محله و جشنواره‌هاي شمسه كلان‌ترين برنامه ‌هاي شهرداري تهران در حوزه فرهنگي و اجتماعي هستند كه اجراي آنها سهم مشاركت مردم در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌هاي شهري را افزايش مي دهد و باعث حضور گسترده شهروندان در فعاليت‌هاي اجتماعي و هنري مي شود.


  

ايازي ادامه داد: در سال 90 يكي از اثرگذارترين فعاليت فرهنگي با اجراي جشنواره‌هاي هشتگانه شمسه در تهران اتفاق افتاد و بيش از 200 هزار شهروند در اين جشنواره شركت كرده‌اند. مهمترين رسالت شمسه در سال دوم اجراي خود حفظ استعداد‌هاي كشف شده در دور اول و افزايش ميزان مشاركت مردم است.

 

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران تصريح كرد: علاوه بر بهره‌گيري مديريت فرهنگي شهر در تمام برنامه‌ها و فعاليت‌هاي مناسبتي از هنرمندان شمسه، اجراي برنامه‌هايي با محوريت هنرمندان شمسه در ايام تابستان به منظور غني‌سازي اوقات فراغت شهروندان و تلطيف فضاي شهري با بهره مندي از هنر برگزار مي شود.

 

 

ايازي از تشكيل دبيرخانه دائمي شمسه خبر داد و گفت: جشنواره شمسه صاحب دبيرخانه دائمي مي شود و براي تمامي رشته‌هاي اين جشنواره كانون فرهنگي و هنري در محله هاي شهر تهران تاسيس خواهد شد و امسال نيز با افزايش رشته‌هاي شمسه فعاليت گسترده‌تري خواهيم داشت.

   


وي افزود: فعاليت‌هاي سراي محلات به 13 موضوع عمده فرهنگي و هنري اختصاص دارد كه فعاليت خانه‌ فرهنگ و هنر همچنين قرآن و عترت به طور مستقيم به اجراي جشنواره شمسه و گسترش دامنه نفوذ آن در بين شهروندان خواهد پرداخت.

نظر شما