دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۰۹۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶
نشست هفتگي كانون نجوم فرهنگسراي شفق با عنوان «بررسي صورت‌هاي فلكي ارديبهشت ماه» با هدف آشنايي بيشتر شهروندان با علم نجوم در فرهنگسراي شفق برگزار مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي شفق، اين نشست به همت كانون نجوم فرهنگسراي شفق سه شنبه 29 فروردين ماه ساعت 17 تا 19 در سراي كتاب فرهنگسراي شفق برگزار مي‌شود.



آشنايي با صورفلكي و انواع آن، چگونگي مطالعه در خصوص صور فلكي و چگونگي شكل‌گيري صورفلكي در ارديبهشت ماه، موضوعاتي هستند كه در اين نشست مورد بررسي قرار مي‌گيرند.



صورت‌فلکي يا پيکرآسماني مجموعه‌اي از ستاره‌ها است که از ديدگاه زميني به شکل خاصي تشبيه و نام‌گذاري شده‌است. در واقعيت سه بعدي، ستارگان يک پيکرآسماني لزوماً به هم نزديک نيستند و ربطي به هم ندارند. قرار دادن آن‌ها در يک مجموعه صرفاً به‌خاطر نزديکي ظاهري از ديدگاه زميني است. دسته‌بندي ظاهري ستارگان به صورت پيکرهاي‌آسماني از نظر نشاني‌دهي و تهيه نقشه‌هاي آسان‌فهمِ آسمان مفيد است.



كانون نجوم فرهنگسراي شفق فعاليت خود را از سال 1386 در فرهنگسراي شفق آغاز كرد. اين كانون جلسات هفتگي خود را روزهاي سه شنبه ساعت 17 در سراي كتاب اين فرهنگ سرا برگزار مي كند. برگزاري نشست هاي تخصصي نجوم، برگزاري تورهاي رصد نجومي و بازديد از مراكز نجومي كشور از برنامه هاي اين كانون است.



علاقه‌مندان مي‌توانند جهت شركت در اين نشست و عضويت در كانون نجوم فرهنگ سراي شفق به اين فرهنگ سرا واقع در خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي، خيابان21 بوستان شفق، مراجعه کنند و يا جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 9-88554016 تماس بگيرند.

نظر شما