شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۵۱۰۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲
رئيس جمهور پس از 3 سال در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام شرکت کرد.

خبرآنلاين: محمود احمدي نژاد در جلسه صبح شنبه دوم ارديبهشت 91 در مجمع تشخيص مصلحت نظام شرکت کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي 24 اسفند ماه در حکمي ترکيب جديد مجمع تشخيص مصلحت نظام را براي يک دوره پنجساله ديگر معرفي کردند.

 

مقام معظم رهبري در اين حکم يادآور شده بودند:«اعضاي محترم اين دوره را به رعايت صلاح و سداد و اتقان و انصاف و جامعيت و رعايت مصلحت نظام به معناي اتم کلمه و حضور فعال در جلسات مجمع و کميسيونهاي مربوط توصيه کرده و توفيق آقايان را در اجراي مسئوليت مهمي که در دوره جديد بر دوش گرفته اند، مسئلت مي نمايم.»

 

محمود احمدي نژاد بيستم فروردين ماه در ديدار اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام با مقام معظم رهبري شرکت کرده بود.اين اولين بار طي 3 سال اخير است که محمود احمدي نژاد در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام شرکت مي کند. او آخرين بار در اولين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در فروردين 88 به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفته بود.

 

سخنان محمود احمدي نژاد در رقابت هاي انتخاباتي و مناظره با نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري دهم موجب بروز کدورت هايي ميان احمدي نژاد، آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و تعداد ديگري از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت شده بود.

 

هفته گذشته غلامحسين الهام مشاور حقوقي رئيس جمهور در گفت و گويي درباره «عضويت افراد بيکار در مجمع تشخيص براي جلوگيري از مزاحمت آنان براي نظام» سخن گفت. اظهاراتي که با واکنش چهره هاي سياسي مواجه شد و مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي کل کشور با «سخيف» خواندن اظهارات مشاور حقوقي ريئس جمهور گفت: اظهارات الهام سخيف بود چراکه مجمع جايگاه والايي دارد و هم در زمان امام خميني(ره) و هم در زمان مقام معظم رهبري شخصيت هاي ارزشمند و بزرگواري در آن حضور داشتند و اين نهاد سياسي مسئوليت سنگيني نيز برعهده دارد.

نظر شما