شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۱۱۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
انتقاد مديرعامل مترو از اظهارنظرهاي اخير
مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه گفت: وقتي براي دعواي سياسي فردي را پيدا نمي کنند به مترو رو مي آورند.

به گزارش «شهر» هابيل درويش مديرعامل شرکت متروي تهران و حومه در حاشيه بازديد نمايندگان مجلس از خطوط سه و هفت مترو گفت: با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته احداث و بهره برداري از 12 کيلومتر از خط 3 مترو ، حد فاصل کمربندي آزادگان تا چهار راه ولي عصر(عج) با 10 ايستگاه ، امسال در دستور کار قرار دارد.


درويش اظهار کرد: عمليات اجرايي احداث خطوط 3، 6 و 7 مترو، امسال به صورت همزمان دنبال مي شود که در صورت تحقق اعتبارات مورد نياز ، علاوه بر احداث 12 کيلومتر از خط 3 بخش هايي از خط 7 مترو نيز آماده بهره برداري خواهد بود.

 

وي با بيان اينکه اعتبارات مورد نياز و پيشنهادي متروي تهران در سال 91 ، هزار و 800 ميليارد تومان است، گفت: اميدواريم که اعتبارات مورد نياز مترو تصويب و تامين شود تا بتوانيم بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته ايستگاه هاي جديدي را در سال جاري به بهره برداري برسانيم.

 

مديرعامل شرکت مترو همچنين در مورد اقدامات صورت گرفته در سال 90 گفت: سال گذشته 8 کيلومتر خط مترو به طور کامل به بهره برداري رسيد و 7 کيلومتر نيز تکميل شده اما به دليل اينکه پيمانکاران به خاطر تغيير و نوسانات نرخ ارز نتوانستند به تعهدات خود براي ريل گذاري عمل کنند اين امکان به وجود نيامد که ايستگاه ها را به بهره برداري برسانيم اما اکنون در تلاشيم تا خود اين مشکلات را رفع کرده و با نصب ريل ايستگاه ها را بهره برداري کرده و در اختيار شهروندان قرار دهيم .

 

وي همچنين در مورد حادثه اخير که در متروي تهران اتفاق افتاد و ورود سيلاب به شبکه مترو گفت: اين يک حادثه بود که در گوشه و کنار دنيا نيز ممکن است اتفاق بيفتد. بارش روز 27 فروردين ماه به قدري زياد بود که در 50 سال گذشته بي سابقه ارزيابي شد و به همين دليل شاهد طغيان رودخانه و شکسته شدن ديواره  رودخانه ميانرود بوديم و حجم بسيار زيادي از آب وارد شبکه مترو شد.

 

درويش ادامه داد: اگر اين آب وارد شهر و محلات مي شد به طور حتم خسارات و تلفات زيادي را به شهر و شهروندان وارد مي کرد.اما خوشبختانه در اين حادثه ما حتي يک مورد تلفات جاني و يا زخمي شدن شهروندان را نداشتيم.

 

وي در مورد اظهارات برخي از مسئولان در مورد عملکرد شهرداري تهران در حادثه اخير ورود سيلاب به مترو گفت: من نمي دانم که دقيقا چه اظهار نظر هايي شده اما ظاهرا عرف است که وقتي براي دعواي سياسي فردي را پيدا نمي کنند به مترو رو مي آورند.

 

درويش تصريح کرد: اقدامات لازم براي تامين اعتبار و ترخيص واگن هاي مترو از گمرک در حال انجام است و شهرداري نهايت تلاش خود را مي کند تا بتواند هر چه سريعتر واگن هاي جديد را وارد خطوط کند.

شايان ذکر است، صبح امروز تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از جمله آقا تهراني، حسينيان، رسايي، کوچک زاده و زارعي از خطوط 3 و7 متروي تهران بازديد کردند.

نظر شما