شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۱۱۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
قاليباف در ديدار با شهردار بيشکک:
شهردار بيشکک در ديدار با شهردار تهران به تغييرات عمده و توسعه چشمگير پايتخت جمهوري اسلامي ايران نسبت به ساليان گذشته اشاره کرد و گفت: فکر مي کنم شهر تهران در آينده اي نزديک به يکي از بهترين شهرهاي دنيا تبديل شود.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران عيسي امور کلوف که پس از بازديد از سطح شهر و پروژه هاي شهرداري تهران در راس هيئت متشکل از اعضاي شوراي شهر و مديران شهري بيشکک با دکتر قاليباف ديدار مي کرد ، با بيان مطلب فوق افزود: از زمان نخستين سفرم به تهران 10 سال مي گذرد و اين کلانشهر آسيايي با توسعه چشمگيري نسبت به آن زمان روبرو شده است و توسعه آن کاملا محسوس است.


امور کلوف با اشاره به نظافت شهر تهران علي رغم وسعت بسيار زياد آن ،گفت: من و هيئت همراه در اين سفر از پروژه هاي شهرداري تهران در تمامي حوزه ها بازديد داشتيم و با چگونگي استفاده بهينه از تکنولوژي هاي نوين آشنا شديم.


شهردار بيشکک در ادامه اظهار داشت: شايد کشور ما در حال حاضر از لحاظ اقتصادي ضعيف باشد اما ما علاقه منديم با سياست هاي مستقلانه پيشرفت کنيم و کشورمان توسعه يابد تا بتوانيم منافع ملتمان را تامين کنيم . من بر اين باورم که با توسعه همکاري هاي و ارتباطات بين دو شهرداري و دو کشور مي توانيم به اين هدف خود نزديک شويم.


بر اساس اين گزارش در ادامه ، دکتر محمدباقر قاليباف ، شهردار تهران ضمن خوشامد گويي به شهردار بيشکک و هيئت همراه ، اظهار اميدواري کرد اين سفر براي اين هيئت مفيد واقع شود و مقدمات همکاري هاي دو جانبه را فراهم کند.


وي اظهار داشت: همانطور که درقبلا نشست استانبول اشاره کرده ام قرن 21 ، قرن کشورهاي آسيايي است. آسيا در حوزه جمعيت ، تکنولوژي ، صنعت ، انرژي و اقتصاد رو به رشد است و بازار توليد و مصرفش بسيار تاثيرگذار خواهد بود و ما آغاز اين تحول را حتما از سال 2014 خواهيم ديد.


قاليباف ادامه داد: از اين رو کشورهاي آسيايي مخصوصا کشورهايي که به هم نزديک هستند و مشترکات بسياري در مسايل سرزميني و فرهنگي دارند مي توانند به ارتباطات خود سرعت بيشتري دهند و آن را تقويت کنند.چه بسا شايد کشورهايي که چنين ديدگاهي نداشته باشند ، منفعت کمتري از اين فرصت ببرند.


شهردار تهران افزود:اين در حالي است که چنين شرايطي براي قدرت هاي بزرگ مثل آمريکا سخت و غيرقابل قبول است زيرا آنها دوست دارند همان روال قرن بيستم را ادامه دهند اما در قرن 21 همه بسترها براي يک اتفاق مهم فراهم شده و آن اتفاق در حال افتادن است.


به گفته دکتر قالبياف ، طبيعتا همکاري بين کشورهاي آسيايي مخصوصا پايتخت ها با يکديگر ، مي تواند در ديپلماسي عمومي و همکاري هاي دو کشور موثر باشد.


وي اضافه کرد: شما در اين بازديد با ظرفيت هاي شهر تهران آشنا شديد اگر تعريف مناسب و برنامه هاي مدوني داشته باشيم مي توانيم همکاري خوبي را در حوزه هاي مختلف خدمات شهري ، فني و عمراني ، شهرسازي و انرژي داشته باشيم.


شهردار تهران در پايان اظهار اميدواري کرد اين سفر آغاز همکاري هاي عملي بين تهران و بيشکک را در پي داشته باشد .


بر اساس اين گزارش در اين ديدار طرفين توافق کردند سه کميته کاري براي صادرات کالا ، خدمات و فناوري از شهرداري تهران به بيشکک در قالب مبادلات تجاري و اقتصادي تشکيل شود .

نظر شما