دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۵۱۲۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
مردان ايراني بيش از زنان جراحي زيبايي ميکنند
رئيس انجمن تحقيقات راينولوژي گفت:‌ برخلاف تصور همگان در تحقيقي که در بين جامعه ايراني و آمريکايي انجام داديم مشخص شد که مردان ايراني بيش از زنان مايل به جراحي زيبايي صورت هستند.

محسن نراقي در مورد دلايل افزايش جراحي پلاستيک در ايران اظهار داشت: برخي جامعه‌شناسان عنوان مي‌کنند به دلايل فرهنگي و پوشش اسلامي زنان به دليل اينکه فقط صورتشان نمايان است سعي مي‌کنند تا با جراحي پلاستيک صورت تقيصه‌ها را برطرف کنند در حالي که با تحقيقي که ما روي 2 هزار مورد ايراني و آمريکايي انجام داديم اين فرضيه کاملاً رد شد.


وي اضافه کرد: اگر جراحي پلاستيک فقط به اين دليل باشد، زنان ديگر کشورهاي اسلامي و حاشيه خليج فارس هم بايد به اين روش روي بياورند در حالي که در تحقيقي که ما داشتيم ميزان مراجعه مردان، بسيار بالاتر از زنان است که براي جراحي پلاستيک اجزاي صورت خود مراجعه مي‌کنند.


وي افزود: در کشور ما نود درصد جراحي‌ها مربوط به جراحي بيني است و اين جراحي 7 برابر کشورهاي غربي در حال انجام است.


به گفته نراقي ايراني‌ها به زيبايي خيلي اهميت مي‌دهند و فرهنگي حاکم شده که برخي افراد وقتي به سن ميانسالي مي‌رسند با تلقين اطرافيان عمل زيبايي برايشان امري ساده جلوه مي‌کند و به راحتي جزئي از صورت خود مانند پلک يا بيني را به زير تيغ جراحي زيبايي مي‌سپارند.


اين متخصص گوش و حلق و بيني گفت: ما از نظر فرهنگي بايد بيشتر روي آسيب شناسي، افزايش اعتماد به نفس کار کنيم تا افراد ظاهر خود را معيار قرار ندهند. از طرفي اگر مردم نسبت به عوارض جراحي زيبايي آگاهي داشته باشند اين قدر به سمت اين جراحي‌ها روي نمي‌آورند.


نراقي خاطرنشان کرد: حتي برخي آن قدر جراحي پلاستيک را پيش‌پا افتاده فرض مي‌کنند که به پزشک عمومي مراجعه مي‌کنند و پس از تغيير در صورت متوجه مي‌شوند که جراحي روي اصول آناتومي صورت نبوده که اثرات مخرب رواني روي فرد مي‌گذارد.

منبع: فارس

نظر شما