دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۱۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
مراسم اختتاميه و تجليل از عوامل و بازيگران نمايش شعله در زمهرير شب گذشته در سالن اصلي تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انديشه، در اين مراسم که با حضور سيد محمد حسيني(وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي )، دکتر ميرعباسي ( شهردار منطقه7)، حجت الاسلام ادبي (رئيس انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران)، محمد علي قندهاري نيا( معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران) و سيد محمد حسين حجازي ( رييس فرهنگسراي انديشه) برگزار شد، از عوامل و بازيگران نمايش مناسبتي شعله در زمهرير تجليل به عمل آمد.


حجازي مدير فرهنگي هنري منطقه هفت شهرداري تهران و فرهنگسراي انديشه هم با تقدير از مديريت مجموعه تئاتر شهر در ميزباني اين اثر نمايشي گفت : در فضاي کنوني کشور اتفاقات اخير حوزه مذهبي و باورهاي ديني اتفاقي است که به ندرت وجود داشته و به نظر من وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان پدر فرهنگي کشور به خوبي توانسته فضاي پر نشاطي را در اين حوزه ايجاد کند که اين باعث افتخار ما است.



حجازي ادامه داد: اين نمايش طي سال هاي گذشته به لحاظ حضور تماشاگران داراي رتبه هاي بالا و ارزشمندي در حوزه تئاتر کشور بوده است . به همين منظور در سال 91 تصميم گرفتيم تا فرهنگسراي انديشه ميزبان آخرين اجراي نمايش " شعله در زمهرير " باشد و اين باعث خرسندي که در طول اجراهاي اين اثر نمايشي در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر به عنوان مهم ترين مجموعه تئاتري کشور پذيراي بيش از 20 هزار تماشاگر بوديم .



وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با تقدير از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مديران سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران تصريح کرد : از همه شما شهروندان عزيز تقاضا مي کنيم تا از اين پس ياري دهنده ما در اجراي آثار نمايشي اين چنيني در شهر تهران باشند ، به همين جهت از هم اکنون منتظر پيشنهاد ها ، نظرها و حتي انتقادات شما هستيم

تا بتوانيم چنين حرکت هاي ارزشمندي را استمرار دهيم.



در ادامه اين برنامه وزير فرهنگ و ارشاد يكي از راه هاي تاثير گذاري هنر هنرمندان را توليد آثاري دانست كه درخدمت بشريت، انسانيت و گسترش معارف اسلامي باشد.

وي افزود :يكي ديگر از عوامل تاثير گذاري، سوز و گداز و عشق هنرمند است كه هنر را ماندني مي كند همچون اشعار حافظ كه تاكنون تاثير خود را داشته و دارد.



حسيني بحث عقلانيت را از جمله ديگر عوامل تاثير گذار در آثار هنري ذكر كرد وگفت: بايد موضوع هنري مبتني بر يك مباني فكري و فلسفي باشد، نمي توان به يك سري مسائل روزمره در خلق آثار بسنده كرد.



وي با اشاره به اينكه بحث تخيل نيز از ديگر مباني تاثير گذاري هنر است، افزود: آنچه در نمايش شعله در زمهرير به تصوير كشيده شد، مظلوميت حضرت زهرا(س) است كه بايد ديد چگونه اين هنرمندان آن را به نمايش گذاشتند.



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي جمال و زيبايي را جزء لاينفك عوامل تاثير گذاري هنر عنوان كرد و گفت: هر كاري كه انجام مي شود اگر به آن زيبايي داده نشود به همان اندازه از تاثير گذاري آن كاسته خواهد شد.



در پايان اين مراسم از عوامل و بازيگران نمايش شعله در زمهرير به کارگرداني محمدرضا مداحيان و به تهيه کنندگي فرهنگسراي انديشه تجليل به عمل آمد.

نظر شما