شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۱۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۷
گراني، دغدغه اين روزهاي حداد عادل
تاکيد بر مشکل بيکاري و گراني، اهميت انتخابات و تاثير آن بر مذاکرات هسته‌اي، اهميت کار و شعار حمايت از کار و سرمايه ايراني و توليد ملي واذعان به رضايتمندي شهروندان از خدمات اتوبوسراني از مهم‌ترين موضوعات سخنراني حداد عادل رييس کميسيون فرهنگي مجلس در ميان کارکنان شرکت واحد اتويوسراني است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، غلامعلي حداد عادل -يکشنبه 10 ارديبهشت 91 -درجمع کارکنان شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در مسجد ثارالله با تبريک روز کارگر اظهار داشت: کارگران شرکت واحد با خدمت خود توانسته‌اند رضايت مردم را فراهم کنند و مشکلي از دوش جامعه بردارند.

 

وي افزود: در ميان شکاياتي که به دست نمايندگان مجلس مي‌رسد کمتر شکايتي از وضع عمومي شرکت واحد اتوبوسراني تهران مي‌شنويم.

 

عملکرد شرکت واحد اتوبوس موجب تکريم مردم بوده است

نماينده مردم تهران با بيان اينکه ديگر از صف‌هاي طولاني براي اتوبوس در شهر خبري نيست گفت: ايستگاه‌هاي مناسبي براي مردم در سطح شهر ايجاد شده است که اقدامي جهت تکريم و احترام به مردم است.

 

حدادعادل مترو را عامل مهمي جهت بهبود حمل و نقل عمومي عنوان کرد و گفت: حمل و نقل عمومي تنها اتوبوس نيست و بايد جهت آسايش مردم به ديگر بخش‌هاي حمل و نقل عمومي هم توجه ويژه داشت.

 

ارج نهادن به ارزش والاي کار

رييس کميسيون فرهنگي مجلس در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به سال حمايت از کار و سرمايه ايراني و توليد ملي گفت: کارگران ارزش والايي دارند و در اين زمينه بايد فرهنگسازي شود تا با ارج نهادن به کارگر شاهد شکوفايي توليد ملي باشيم.

 

سرمايه بايد در کنار کار قرار گيرد

وي افزود:نبايد سرمايه در بخش‌هايي مانند دلالي بازار سکه ورود پيدا کند بلکه بايد در کنار کار باشد. فرهنگ سازي و ارج نهادن کار و کارگر سرمايه را به سمت کار هدايت مي‌کند و موجب افزايش توليد ملي خواهد شد.

 

نقش اساسي کارگران در تحقق شعار توليد ملي

حداد عادل گفت: قشر کارگر در عملي کردن شعار امسال نقش اساسي دارد.

وي افزود: علم و کار باهم بايد باشند و کشور از نظر علمي هم رو به پيشرفت است و کشور با حضور کارگر در صحنه و همراهي کار و علم پيشرفت خواهد کرد.

 

اقتدار ايران در مذاکرات استانبول مديون حضور مردم در انتخابات است

حداد عادل با اشاره به اهميت انتخابات 12 اسفند گفت: با حضور مردم انتخابات پرشکوهي برگزار شد. مردم همان اعتمادي که به امام داشتند را به رهبري دارند و با توصيه‌هاي رهبري براي حضور در انتخابات شاهد بوديم که در انتخابات مجلس حد نصاب جديدي از مشارکت رقم خورد.

 

نماينده مردم تهران افزود: اگر مردم صحنه را خالي کرده بودند آقاي جليلي، دبير شوراي امنيت ملي و همراهان در مذاکرات استانبول نمي‌توانستند با اين اقتدار از حق ملت دفاع کنند.

غرب پس از برگزاري اين انتخابات مشاهده کرد که اگر اين داستان از راه مذاکره حل نشود در برابر يک ملت قرار مي‌گيرند و مردم پشت سر اين انقلاب هستند.

 

همه چيز در دست مجلس نيست

حداد عادل در ادامه سخنان خود گفت: مجلس يکي از ارکان اداره کشور است و نمايندگان تلاش مي‌کنند تا در خدمت ملت باشند اما همه چيز در دست مجلس نيست. ما تلاش مي کنيم که در مذاکرات با دولت گامي مثبت برداريم اما گاهي موفق مي‌شويم و گاهي هم نه.

 

اداره کشور در شرايط فعلي کار دشواري است

 

وي افزود: قانون گذاري کار دشواري است و اداره کشور در شرايطي که هستيم نيز کار دشواري است.

 

گراني مهمتر از بي‌کاري

حداد عادل با بيان اينکه نمايندگان از مشکل گراني در جامعه مطلع‌اند گفت: امروز گراني مهم تر از بيکاري شده است. کساني که کار دارند بايد بتوانند زندگي خودشان را اداره کنند. يکي از دغدغه‌هاي مجلس موضوع گراني است.

 

وي افزود: مجلس به شکل جدي در حال پيگيري اين موضوع است و نمايندگان با دعوت از وزيران به دنبال بررسي چگونگي ادامه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها هستند.

 

نماينده مردم تهران در پايان سخنان خود با تشکر از حضور مردم در انتخابات 12 اسفند شرکت در مرحله دوم انتخابات مجلس را قدم بعدي اين حرکت خواند و از همه درخواست کرد تا با مشارکت خود بهترين ها را انتخاب کنند.

گزارش تصويري سخنراني حداد عادل به مناسبت روز کار و کارگر

نظر شما