دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۱۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
ويژه برنامه هاي فرهنگسراي کار در سال حمايت از کار و سرمايه ايراني
رييس فرهنگسراي كار از برپايي كارگاه‌هاي كارآفرينان شهر تهران، كلاس‌هاي كسب و كار و نيز نشست‌هاي فصلي در مناطق 22 گانه شهر تهران خبر داد.

سيدمهدي شريف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار «شهر» گفت: در راستاي نامگذاري سال 91 از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به عنوان سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، فرهنگسراي كار ويژه‌برنامه‌هايي را در سه بخش متفاوت در سال جاري در نظر گرفته است.


کارگاه هاي راديويي

وي افزود: اولين برنامه كه با مشاركت شبكه راديويي اقتصاد به صورت ماهانه برگزار مي‌شود، برپايي كارگاه‌هاي كارآفريني با حضور كارآفرينان شهر تهران از جمله دكتر شاه‌حسيني براي پاسخگويي به علاقه‌مندان در حوزه‌هاي مختلف برگزار مي‌شود كه همزمان نيز از طريق راديو پخش خواهد شد. در اين كارگاه‌ها همچنين فضايي براي لينك شدن افراد تازه‌وارد به محيط كار و ارتباط چهره به چهره ايجاد مي‌شود. اولين كارگاه كارآفريني در سال 91 روز 19 ارديبهشت‌ در فرهنگسراي ابن‌سينا برگزار مي‌شود و پس از آن به صورت گردشي در ديگر مناطق پايتخت برپا خواهد شد.


شريف‌زاده با اشاره به اينكه كلاس‌هاي كسب و كار نيز همزمان با برپايي كارگاه‌ها تشكيل مي‌شود، ادامه داد: در اين كلاس‌ها نيز دوره‌هاي مختلفي در حوزه كار مانند خريد و فروش، بازاريابي، خلاقيت و كارآفريني براي علاقه‌مندان در مناطق مختلف تهران تشكيل خواهد شد.


توليدات کارآفرينان روي ميز!

رييس فرهنگسراي كار به نشست‌هاي فصلي در حوزه كار اشاره و اظهار کرد: در اين نشست‌ها كه هر فصل در يكي از مناطق شهر تهران برگزار مي‌شود، علاوه بر پاسخگويي به مشكلات كارآفرينان يك ميز براي ارايه و عرضه توليدات كارآفرينان در اختيار ايشان قرار مي‌گيرد.



وي تصريح كرد: با توجه به استقرار بيش از 200 شركت، كارگاه توليدي و كارخانه در منطقه 9 و استفاده از اين ظرفيت، با همكاري شبكه‌هاي راديويي قصد داريم يك برنامه يك‌ساعته شبانه راديويي توليد كنيم كه طي آن با اسپانسر قراردادن هر يك از اين كارخانجات، توليدات آنها را براي فرهنگسازي در زمينه خريد محصولات داخلي تبليغ كنيم. در كنار اين برنامه‌ها همچنين مشاوره‌هاي شغلي رايگان نيز ويژه جامعه كارگري و نيز كارفرمايان در فرهنگسراي كار تشكيل مي‌شود.


به گفته شريف‌زاده،‌ تجديد ميثاق با امام راحل با حضور كارگران در مرقد امام (ره)، حضور كارگران منطقه 9 در نماز جمعه، عيادت از كارگران بيمار و اهداي گل به يك هزار كارگر از جمله برنامه‌هاي فرهنگسراي كار در هفته كار و كارگر محسوب مي‌شود.

نظر شما