دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۱۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
استاد بين المللي ايمني ترافيك:
يك استاد بين المللي ايمني ترفيك اعلام کرد: امروزه ايمني ترافيك و آموزش ترافيك دو مساله اصلي در حوزه ترافيك محسوب ميشوند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، پرفسور هايدن افزود: آموزش كودكان در زمينه ترافيک موضوع مهمي است و به اين منظور حتي از تئوريهاي پيچيده مهندسي ترافيک هم كمك گرفته ميشود و در حال حاضر در اروپا، رانندگان مسئول حفظ جان كودكان در معابر هستند.

 

وي اظهار كرد: وقتي ما به يك نقطه جوش ميرسيم كه در اين موضوع ازدياد خودروها مورد نظر است، خود به خود سيستم به سمت اصلاح خود مبني بر توقف روند ناهمگون رشد ماشين كه كاهش ريسك استفاده از خودروها را در پي دارد، پيش مي‌رود.

 

هايدن تصريح كرد: وقتي جامعه‌اي به اين نقطه برسد، يعني مردم آن به درجه‌اي از رشد فرهنگي رسيده‌اند که مي‌دانند چگونه بايد رانندگي كنند و در نتيجه ايمني بهبود مي‌يابد و اين موضوع با ارتقاي فرهنگ در جامعه و در جوامع با فرهنگ شكل ميگيرد.

 

وي اضافه كرد: در كشورهايي مانند هند و پاكستان كه درآمد مردم پايين است، موضوعاتي مانند ايمني خودرو و معاينه فني براي ايشان چندان مهم نيست و اين مشكل مشترك كشورهاي جهان سوم است، و جوامعي که مرفه تر اند آموزش در آن ها مهم تر است.

 

هايدن اعلام كرد: به عنوان نمونه بسياري از مردم سوئد در دماي منفي 10 درجه روزي دو ساعت دوچرخه سواري ميكنند و خودشان را با شرايط وفق دادهاند و مهم اين است كه فرهنگ شكل بگيرد، چرا كه براي هر مشكلي يك راه حلي هم وجود دارد.

 

هايدن تاكيد كرد: همانطور كه در راه اندازي خطوط تندرو (BRT) در تهران به عنوان يك تجربه موفق شاهد بوديم، به مدتي زمان نياز است تا مردم با شرايط جديد سازگار شوند و به تدريج ياد بگيرند تا از سيستم حمل و نقل عمومي به درستي استفاده كنند.

 

اين استاد بين المللي ايمني و ترافيك خاطرنشان كرد: به موازات اين كه در مردم براي استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي انگيزه و علاقه ايجاد كنيم بايد جهت استفاده خودروهاي شخصي از معابر شهري نيز محدوديت ايجاد نماييم تا افراد بيشتري به استفاده از وسايل نقليه عمومي ترغيب و تشويق شوند.

نظر شما