يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۱۴۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
فرهنگسراي کتاب 3 در نمايشگاه کتاب 25(8)
تجميع موضوعي کتاب‌هاي شهرداري، نمايش‌هاي خياباني، آموزش مهارت‌هاي مطالعه، ديوان موضوعي شعر فارسي، پوشش راديويي، عضوگيري گروه مجلات همشهري و خيابان هنر از جذابيت‌هاي سومين فرهنگسراي کتاب هستند.

اميرمسعود شهرام‌نيا، مدير موسسه نشر شهر، در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» در دومين روز برپايي نمايشگاه کتاب 25 درباره فرهنگسراي کتاب گفت: وجه تمايز فرهنگسراي کتاب در سومين سال برپايي با سال‌هاي پيش، تجميع موضوعي کتاب و محصولات منتشرشده شهرداري تهران و زيرمجموعه‌هاي آن به‌صورت متمرکز در يک فضاي فرهنگي است.


وي ادامه داد: آن‌چه شهرداري در زمينه‌هاي مختلفي چون شهرسازي، معماري، شهروندي، دين و کودک و نوجوان با تمرکز بر آموزش مفاهيم شهري و شهروندي منتشر کرده در 1200 عنوان در فرهنگسراي کتاب امسال عرضه مي‌شود.




نمايش‌هاي خياباني

شهرام‌نيا همچنين يکي از جذابيت‌هاي فرهنگسراي کتاب امسال را اجراي نمايش‌هاي خياباني و حضور نويسندگان، قصه‌گويان و بازيگران مطرح سينما و تئاتر دانست.





آموزش مهارت‌هاي مطالعه

وي افزود: ديگر بخش بسيار مهم اين فرهنگسرا، آموزش مهارت‌هاي مطالعه است که در اين دو روز با استقبال بي‌نظيري از سوي مردم مواجه شده و مردم علاقه بسياري به آن نشان داده‌اند.



ديوان موضوعي شعر فارسي

به گفته مدير موششه نشر شهر، يکي از کتاب‌هايي که نشر شهر امسال در فرهنگسراي کتاب عرضه کرده است، دوره 22 جلدي ديوان موضوعي شعر فارسي است که يک مجموعه منحصر به فرد در حوزه ادبيات محسوب مي‌شود.



در اين مجموعه که به همت دکتر احمد خاتمي تدوين شده، تمام اشعار، غزليات و قصايد فارسي به صورت موضوعي تفکيک شده است و طبقه‌بندي شعر فارسي در آن از منظر مضامين ديني، عرفاني، اخلاقي- ملي، سيايب و اجتماعي صورت گرفته است؛ براي مثال تمام شعرهاي فارسي که موضوع آن‌ها واقعه کربلاست در طبقه‌بندي خاص اين کتاب، جايگاه ويژه خود را دارند.



پوشش راديويي

شهرام‌نيا همچنين گفت: از ديگر جذابيت‌هاي اين فرهنگسراي موقت، حضور راديو تهران به عنوان استديوي پخش زنده است که بخش‌هاي مهمي از فعاليت فرهنگسرا را به‌طور کامل پوشش داده و منعکس مي‌کند.

عضوگيري گروه مجلات همشهري

وي ادامه داد: همچنين همکاران ما در مجموعه گروه مجلات همشهري در حوزه عضوگيري و ارتباط با مخاطب در اين فرهنگسرا بسيار فعال هستند. در اين غرفه همچنين مجلات منتشر شده اين مجموعه در ماه‌هاي اخير، عرضه مي‌شود.




خيابان هنر

مدير نشر شهر افزود: خيابان هنر نيز در رونق اين فرهنگسرا در دو روز نخست نمايشگاه کتاب بسيار موثر بوده است. در اين بخش کارگاه‌هاي معرق‌کاري، سفال، کلاژ، نقاشي سراميک و فرش‌بافي برپا شده و مراجعان مي‌توانند از غرفه‌هاي متنوع آن استفاده کنند.

نظر شما