يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۱۴۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
رئيس مركز رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي منطقه 19 از اجراي برنامه هاي فرهنگي و مشاوره هاي اجتماعي ويژه کودکان کارو خيابان خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 19، بابک غلامرضا تهراني با اعلام اين مطلب گفت: در راستاي اجراي طرح ساماندهي کودکان کار و خيابان ويژه برنامه هاي فرهنگي و رفاهي براي آنان در طول سال اجرا مي شودکه از جمله آن اهداي لباس با همکاري «مؤسسه رويش نهال جوان» به کودکان کارو خيابان محدوده بزرگراه بهشت زهرا(س) بود.  

وي با اشاره به اينکه منطقه 19 جزو مناطق حاشيه اي شهر تهران محسوب مي شود، افزود: با توجه به مطالعات انجام شده، بييشتر کودکاني که در محدوده بزرگراه بهشت زهرا(س) مشغول به کار هستند از کشور افغانستان به ايران مهاجرت کرده و در حاشيه شهر سکونت داشته و بيسوادند. به همين دليل برنامه هاي فرهنگي با هدف اعتماد سازي و فراهم کردن بستري مناسب به منظور بازگرداندن اين کودکان به تحصيل، تغيير  نوع کار و تغيير ساعات کار آنان اجرا مي شود. 

 رئيس مركز جامع خدمات اجتماعي همچنين اظهار داشت: اين افراد بنا به شرايطي که دارند ، نيازمند توجه هستند و اجراي برنامه هايي همچون کارگاه هاي آموزشي درخصوص بحث حقوق  کودک، برپايي جشن روز جهاني کودک، توزيع بوروشورهاي اطلاع رساني در روز مبارزه با کار کودکان و توزيع البسه و سبد کالا در راستاي کمک به توانمند سازي آنها و خانواده هايشان بسيار حائز اهميت است.

به گفته تهراني هفته گذشته با حضور کارشناسان اجتماعي مرکز خدمات اجتماعي ، رئيس مركز جامع خدمات اجتماعي منطقه و موسسه رويش نهال جوان، 20 کودک کار از خدمات مشاوره، تحت پوشش شبکه ياري کودکان کار و خيابان مستقر در منطقه 19 استفاده کردند. وي همچنين از پوشش کودکان کار و خيابان توسط کانون خيرين منطقه خبرداد و افزود: در تمامي محلات 13 گانه اين منطقه نماينده اي از اين کانون حضور دارد که در راستاي حمايت از اين کودکان و ارائه خدمات به آنان،  فعاليت مي کنند.

نظر شما