شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۱۵۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۷
9 قاچاقچي عمده مواد مخدر بامداد امروز در محوطه زندان به دار مجازات آويخته شدند.

به گزارش «شهر» به نقل از پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، احکام اعدام اين 9 قاچاقي در جريان رسيدگي به دو پرونده جداگانه صادر شده بود.

 

در يکي از اين پرونده‌ها، در پي دستگيري چند متهم فروشنده مواد مخدر، در جريان تحقيقات از آنان ماموران اطلاع پيدا کردند که چند قاچاقچي يک محموله پانصد کيلوگرمي شيشه را به طرز ماهرانه‌اي در درون محموله قطعات پيش ساخته سنگي ارسالي به يکي از کشورهاي جنوب شرقي آسيا قرار داده و در حال ارسال آن بودند.

 

محموله موصوف در سه کانتينر پس از انتقال به بندرعباس از طريق گمرک شهيد رجايي به کشتي منتقل که بعد از اطلاع، کشتي موصوف به گمرک عودت و محموله مواد مخدر شيشه از آن کشف شد.

 

در پي تکميل تحقيقات و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامي، شعبه رسيدگي کننده قاچاقچيان ياد شده به اسامي رضا گلشني، ابوالفضل نوروزي، مجيد حيدرخاني، مجيد دوستي، مجيد ماندهي، علي علايي و بابک پرآورزر را به اعدام محکوم کرد.

 

همچنين در پرونده ديگري از دو برادر به اسامي بهمن و بهزاد نبوي به اتهام ساخت 212 کيلو و 610 گرم مواد روانگردان شيشه تحت تعقيب قرار گرفتند که در تحقيقات بعدي از محل زندگي آنان 212 کيلو و 610 گرم ديگر مواد روانگردان شيشه کشف شد که شعبه دادگاه انقلاب اسلامي پس از رسيدگي ، نامبردگان را به اعدام محکوم کرد.

 

رسيدگي به اتهامات اين افراد با حضور وکلاي آنان انجام شد و بنا به آراي صادره، تمامي اموال محکومان ياد شده از جمله دهها دستگاه خودروي گرانقيمت نيز که از محل قاچاق مواد مخدر تهيه شده بود ، به حکم دادگاه مصادره گرديد.

 

در پي صدور احکام ياد شده ، محکومان مذکور تقاضاي عفو داشتند که پس ار رسيدگي تقاضاي عفو آنان نيز رد شده بود.

نظر شما