يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۴
کد خبر: ۵۱۶۰۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
پيش بيني مشاور معاون شهردار تهران:
مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست اعلام كرد: بعد از چند سال بي ‌برنامگي، برنامه جديد كاهش آلودگي هواي تهران و ساير كلان‌شهرها كه به تصويب هيات وزيران رسيد، برنامه جامع و خوبي است كه عمده اقدامات اجرايي آن از اول سال 91 پيش‌بيني شده است.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس وحيد نوروزي افزود: دولت دو اقدام ارزشمند را به طور ويژه در دستور كار خود قرار داد كه متاسفانه هر دو كار را نمي‌توانند انجام دهند و هر دو گام اوليه و البته اساسي برنامه با شكست مواجه خواهد شد و نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت.

وي با اشاره به اين که دوستان دولتي در خصوص زمان مهار بحران سيلاب مترو دو سال زمان پيش‌بيني کردند اما اين بحران 12 روزه جمع شد، اظهار كرد: آرزو و دعا مي‌كنيم دوستان از عهده اين دو كار بر بيابند تا پيش‌بيني ما تحقق نيآبد اما به صورت روشن مي‌گويم از عهده هر دو اقدام بر نمي‌آيند و حتماً موفق نخواهند شد.

نوروزي با تأكيد بر اين كه اگر دولت موفق شود اين دو اقدام مهم را انجام دهد تازه وظيفه قانوني خود را انجام داده، تصريح كرد: اگر هم نتوانستند، عيبي ندارد و اتفاقي نمي‌افتد و همه چيز آرام مانده و مردم تهران همچنان خوشبخت و خوشحال مي‌مانند.

 وي اولين مصوبه را ممنوعيت تردد كليه خودروهاي سواري شخصي با سن بالاي 20 سال، وانت‌بار 15 سال، تاكسي 10 سال، ميني‌بوس 10 سال، ميدل باس 12 سال، اتوبوس درون شهري 8 سال و برون‌شهري 12 سال، كاميون كشنده 20 سال و موتورسيكلت 8 سال به بالا در تهران از اول تير ماه سال جاري اعلام و اضافه كرد: دوستان نخواهند توانست اين مصوبه را انجام دهند.

 نوروزي دومين مصوبه را توليد سوخت منطبق با يورو 4 براي خودروها از اول فروردين ماه سال جاري عنوان و اعلام كرد: اين مصوبه را هم حتماً نخواهند توانست به صورت كامل انجام دهند. وي با بيان اين كه دولت هر طور شده اجراي اين دو بند از مصوبه را به شدت پيگيري خواهد كرد تا ثابت كند چقدر با برنامه عمل مي‌كند، افزود: برخي دوستان دولتي كه بسيار قوي از اجراي قطعي اين دو بند صحبت كرده‌اند، براي اين كه به شهرداري تهران هم ثابت كنند که اين كار از كارهاي پيش پا افتاده‌اي مثل مديريت سيلاب مترو ارزشمندتر است، پاي حرف خويش مي‌ايستند اما حتماً موفق نخواهند شد اين بندها را تا دو ماه آينده هم اجرايي كنند.

مشاور زيست محيطي معاون شهردار تهران در پايان خاطرنشان كرد: اميدوارم بعضي دوستان دولتي كه اين همه علاقه‌مند هستند كه كارهاي مديريت شهري را انجام دهند، حداقل توان اجراي مصوبات خودشان را داشته باشند.

نظر شما