شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۱۶۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
فرهنگسراي کتاب 3 در نمايشگاه بين المللي کتاب 25(26)
«کتابخانه ديجيتال علوم انساني» در فرهنگسراي کتاب با عضوگيري رايگان و ارائه کارت نقره اي، به اعضاي خود امکان دانلود کتابهايش را تا پايان نمايشگاه 25 ميدهد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، کتابخانه ديجيتال علوم انساني با هدف ايجاد پايگاهي متمرکز حاوي منابع تخصصي در حوزه علوم انساني و رفع نيازهاي پژوهشي متخصصان اين حوزه، با همت شهرداري تهران و پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، مبتني بر سامانه يکپارچه کتابخانه ديجيتال، راه اندازي شده است.




اين کتابخانه حدود 40 هزار کتاب لاتين، 40 هزار کتاب عربي و 2 هزار کتاب چاپ سنگي و چاپ سربي را درسترس اعضاي خود قرار ميدهد و طبيعتا و براساس برنامه ريزيهاي صورت گرفته، شاخصهاي کمي و کيفي آن در طول زمان روند توسعه و بهبود را در پيش خواهد داشت.




مخاطبان اصلي کتابخانه ديجيتال علوم انساني، تمامي متخصصان حوزه علوم انساني اعم از فارغ التحصيلان مقاطع تحصيلي کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري و معادل حوزوي آنها و همچنين اعضاي هيئت علمي کليه دانشگاه هاي کشور هستند.




عضويت همزمان در فهرست رکوردها و تمام متن، جستجوي تمام متن با امکان تعيين دامنه جستجو در متن شامل پاورقي، فهرست مندرجات و متن، رتبه بندي (Ranking) نتيج جستجو ب اساس رتبه هاي استتيک و پويا، طبقه بندي موضوعي منابع و امکان مرور و جستجوي آنها بر اساس درختواره موضوعي، از مهمترين قابليتهاي سامانه کتابخانه ديجيتال علوم انساني است.




همچنين جديدترين مدارک عربي و لاتين قابل دسترسي در کتابخانه، هم به صورت آنلاين و هم به صورت ارسال ايميل براي کاربران، قابل مشاهده است.




عضويت در اين کتابخانه براي دسترسي به متن کامل منابع ديجيتالي و استفاده از خدمات جاري و خدمات کتابخانه شخصي الزامي است و علاقمندان در خارج از مهلت تعيين شده در نمايشگاه کتاب، براي ثبت نام در اين سايت بايد به آدرس http://ebook.tehran.ir مراجعه کنند. ولي اين کتابخانه در طول نمايشگاه کتاب امکان عضويت مخاطبان را با استفاده از کارت نقره اي ايجاد کرده است.




نحوه عضويت در اين کتابخانه در طول برپايي نمايشگاه کتاب 25، به اين ترتيب است که درخواست کنندگان فرم مشخصاتي را که در بخش کتابخانه فرهنگسراي کتاب در اختيارشان قرار ميگيرد، تکميل کرده و در ازاي آن کارت نقره اي عضويت شامل نام کاربري و رمز عبور دريافت کنند.




ثبت نام کنندگان ميتوانند با اين کارت و کدهاي کاربري که در اختيارشان قرارگرفته، امکان نمايش و دريافت(دانلود) کتابهاي سطح يک در کتابخانه ديجيتال علوم انساني را داشته باشند. اين کارت فقط در محدوده زماني نمايشگاه بين المللي کتاب تهران از 13 تا 23 ارديبهشت معتبر است و ÷س از آن دانلود منابع از کتابخانه ديجيتال صرفا در محل کتابخانه مرکزي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و يا خانه کتاب شهر تهران امکانپذير خواهد بود و ساير خدمات کماکان از طريق سايت در دسترس است.




پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي در بزرگراه کردستان، خيابان 64 غربي، واقع است.




سومين فرهنگسراي کتاب با همکاري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، با ارائه 1200 عنوان از کتابهاي منتشرشده شهرداري، در نمايشگاه بين المللي کتاب تهران برپاست.

نظر شما