دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۵
کد خبر: ۵۱۶۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با بيان اينکه در راستاي زنده نگه داشتن ياد مشاهير و بزرگان کشور شهرداري در نظر دارد خانه شهيد بهشتي را به موزه تبديل کند، گفت : خانه شهيد بهشتي پس از انجام مرمت هاي لازم به موزه تبديل خواهد شد و هم اکنون در حال مطالعه براي ارائه مناسب ترين طرح هستيم تا مردم بتوانند از فضاي فرهنگي ايجاد شده استفاده کنند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، علي اصغر مونسان از قرار گرفتن منزل شهيد بهشتي در اختيار اين شرکت خبر داد و گفت : در راستاي زنده نگه داشتن ياد مشاهير و بزرگان انتظار مي رود با تبديل اين منزل به موزه از آن حفظ و نگهداري شود.

 

وي ادامه داد : منزل شهيد دکتر بهشتي در منطقه قلهک قرار دارد و با توجه به اينکه به تازگي تحويل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران داده شده پس از انجام مرمت هاي لازم به موزه تبديل خواهد شد و در حال مطالعه براي ارائه مناسب ترين طرح هستيم تا مردم بتوانند از فضاي فرهنگي ايجاد شده استفاده کنند.

 

مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران افزود: منزل استاد عزت الله انتظامي نيز در منطقه يک شهرداري و در خيابان شريعتي واقع شده و 451 متر زيربنا دارد و تملک آن نيز به انجام رسيده و پس از بازسازي به موزه تبديل مي شود و اميدواريم عکس ها ، تصاوير، لوازم و بروشورهايي از هنرهاي دراماتيک که به تاريخچه اين هنر مي‌پردازد و بسيار ارزشمند است در اين فضا به نمايش گذاشته شود .

 

مونسان با بيان اينکه شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران در راستاي انجام بخشي از رسالت فرهنگي خويش و با تاکيد بر حضور ياد و جايگاه الگوهاي فرهنگي جامعه‌ اسلامي و ايراني، درصدد مرمت سراهاي مشاهير اين فرهنگ است، گفت: اختصاص فضاي مسکوني و محيط زندگي مشاهيري که در تهران زيسته‌اند به «يادخانه»هايي با نام خود اين بزرگان، و ايجاد موزه‌اي از آثار و يادگارهاي ايشان، همراه با فضايي که اهل هنر و فضل و فرهنگ امروز نيز گهگاه در آن گرد آيند و نشستي و ديداري و سخني داشته‌ باشند، و يا بنيادي براي حفظ و انتشار آثار بازمانده از صاحب سرا، برپا مي شود.

 

وي اضافه کرد: در اين راستا تاکنون منزل شهيد دکتر چمران و استاد شهيد مرتضي مطهري و دکتر شريعتي به موزه تبديل شده است.

 

مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران خاطرنشان کرد: منزل استاد شهيد مرتضي مطهري با هدف شناساندن شخصيت اين استاد انديشمند و معرفي آثار وي به نسل جوان توسط شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي تملک، مرمت و در سال 86 به موزه تبديل شد . همچنين در اين موزه‌، تمامي آثار استاد به همراه تصاوير مختلف از زندگي وي در فضاي زندگي ايشان به نمايش گذاشته شده است.

 

مونسان در ادامه تصريح کرد: خانه موزه شهيد دکتر چمران نيز منزل پدري ايشان بوده که درآن بزرگ شده اند. اين خانه قديمي، فضاي بسيار زيبايي دارد که در آن بسياري از وسايل شخصي دکتر به همراه تصاويري از ايشان و تعدادي از نقاشي هاي کشيده شده نگهداري مي شود.

 

وي تاکيد کرد: شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران خانه دکتر شريعتي را نيز در سال85 به عنوان خانه موزه دکتر علي شريعتي ساماندهي کرد . در اين خانه موزه، برخي ازآثار، کتب، مدارک، کتابخانه، عکس و وسايل شخصي دکتر شريعتي به نمايش گذاشته شده است .

 

نظر شما