دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۱۷۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
نخستين همايش شوراها و مديريت محلي؛ 27 ارديبهشت/3
مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران سال گشذته بيش از 40 همايش علمي در حوزه مديريت شهري برگزار کرده و 27 ارديبهشت 91 نيز نخستين همايش شوراها و مديريت محلي در افق چشم انداز را برگزار ميکند.

به گزارش خبرنگار «شهر»، محمدمجابي معاون علمي مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران دررابطه با برگزاري نخستين همايش شوراها و مديريت محله‌ گفت: با توجه به جايگاه شوراها در قانون اساسي و تجربه بيش از 10 ساله آنها بايد از لحاظ علمي مورد بررسي قرار بگيرد.


وي ادامه داد: بايد معضلات و مشکلات شوراها را به بحث بگذاريم و در نهايت راهکارهاي لازم را به بخش‌هاي لازم ارائه کنيم.


مجابي افزود: در سال گذشته بيش از 40 همايش و نشست تخصصي توسط اين مرکز برگزار شد.تمامي مطالبي که در نشست‌هاي علمي مطرح مي‌شود به صورت فرمت‌هاي PDF‌ و Word در سايت مرکز مطالعات شهر تهران موجود است.


به گفته ي وي جايگاه شوراها در ساختار حاکميت و الزامات سياست‌هاي کلي نظام در اين بخش، مديريت يکپارچه محلي و ارائه مدل اجرايي، راهکارها و مدل اجرايي تقسيم وظايف و مأموريت‌ها در سطوح ملي و محلي، آسيب‌شناسي نظام شوراها، تجربيات مشارکت مردم و شهروندان در مديريت محلي، تبيين حدود نظارت شوراها بر مديريت شوراي محلي، الزامات درآمد پايدار مديريت محلي و تعارض و چالش‌هاي ساختاري مجلس شوراي اسلامي و شوراي اسلامي شهر از عناوين اين همايش است.


وي از ارسال 30 عنوان مقاله به دبيرخانه اين همايش خبر داد و گفت: يکي از طرح‌ها در مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران در رابطه با مديريت محلي است که نحوه تعامل در مديريت محلي را بنا مي‌کند.

نخستين همايش شوراها و مديريت محلي در افق چشم انداز 20 ساله توسط مرکز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران و شوراي اسلامي شهر تهران با همکاري دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، مرکز تحقسقات استراتپيک مجمع و شوراي عالي استان ها 27 ارديبهشت در سالن ايوان شمس با حضور محسن رضايي، محمدباقر قاليباف و وزير کشور برگزار مي شود.

نظر شما