يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۱۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
دانش آموزان منطقه 19 با اظهار رضايت از اجراي طرح شهردار مدرسه آن را عامل موثري براي اجتماعي شدن خود عنوان کردند.

به گزارش«شهر»، به نقل از  روابط عمومي شهرداري منطقه 19، حجت الاسلام رسول جوادي معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه در نشست صميمي رابطين و فعالان طرح شهردار مدرسه، ضمن قدرداني از زحمات مسئولين مدارس و دانش آموزان براي اجراي اين طرح گفت: شهرداري در مقابل ارائه امکانات مورد نياز مدارس از آنها انتظارات فرهنگي و معنوي دارد. چرا که سياست شهرداري تهران تبديل شهرداري ازيک نهاد خدماتي صرف به يک نهاد اجتماعي است، به طوريکه شهرداري تهران به نوعي مرجع فرهنگي پايتخت محسوب مي شود. وي افزايش تعاملات بين شهرداري و مدارس را از جمله اهداف مهم اين طرح خواند و افزود: با توجه به اينکه رويکرد اجتماعي بيش از پيش در شهرداري مورد توجه است گامهاي مؤثري براي نيل به اين سياست برداشته شده که از جمله آنها مي تواند به ايجاد سراهاي محله در نواحي و اجراي فعاليتهاي فرهنگي براي گروه هاي سني مختلف اشاره کرد.

به گفته جوادي بحث شهردار مدرسه از ديگر مصاديق اين سياست است که همکاري مدارس در اجراي اين طرح جاي قدرداني و سپاسگزاري دارد.

وي گامهاي اوليه اجراي طرح شهردار مدرسه را همراه با آزمون و خطا دانست و ابراز اميدواري کرد با شناسايي نقاط ضعف و رفع آنها و همچنين پرورش نقاط قوت آن، اين طرح فاخرتر شده و اجراي آن در آينده تدوام بيشتري داشته باشد. به گفته جوادي آشنايي با مقررات شهرداري و مديريت شهري از ديگر اهداف اين طرح است که برگزاري کلاسها و اردوهاي آموزشي و تفريحي مي تواند گام مؤثري در عملي شدن اين هدف مهم به شمار رود.

در اين نشست هريک از رابطين ضمن تشريح وظايف خود، نقاط قوت و ضعف طرح را بيان کردند و حمايتهاي شهرداري در زمينه هاي عمراني را زمينه ايجاد فرصت براي پرداختن بيشتر به مباحث فرهنگي در مدارس دانستند. اجتماعي شدن، آشنايي با وظايف شهرداري، تعامل موثر بين دو نهاد آموزش و پرورش و شهرداري و ايجاد حس مسئوليت از جمله مزاياي اين طرح توسط شهرداران مدارس عنوان شد. براساس اين گزارش در اين نشست معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه از رابطين طرح شهردار مدرسه با اهداي لوح و هديه قدرداني کرد.

نظر شما