سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۱۷۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 خبر داد:
فرهنگسراي سرو با مشاركت انجمن اوريگامي، نخستين مسابقات اوريگامي كشور را در روزهاي 28 و 29 ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌كند.

رضا دوستعلي در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: اين مسابقات با هدف شناساندن اين هنر زيبا به اقشار مختلف و سنين کودک و نوجوان در روزهاي 28 و 29 ارديبهشت‌ماه در چهار بخش كودك و نوجوان،‌ بزرگسال، حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي برگزار مي‌شود.

رييس فرهنگسراي سرو با بيان اينكه فراخوان اين مسابقات از سال گذشته اعلام شده بود، افزود: حدود 200 نفر از سنين و اقشار مختلف در اين مسابقه ثبت‌نام كرده‌اند. به ويژه اينكه با همكاري سفارت ژاپن، ژاپني‌هاي مقيم پايتخت نيز امكان شركت در اين مسابقه را خواهند داشت.


دوستعلي ادامه داد: در روز پنجشنبه (28 ارديبهشت‌ماه) از صبح تا 19 شب، مسابقات با حضور شركت‌كنندگان در فرهنگسراي سرو برگزار مي‌شود و در روز جمعه 29 ارديبهشت‌ماه مراسم اختتاميه و معرفي برگزيدگان از ساعت 16 تا 30/17 با معرفي سه برگزيده از هر گروه صورت مي‌گيرد.



وي همچنين از برگزاري سومين شب‌نشيني فرهنگي بهاره در فرهنگسراي سرو خبر داد و گفت: اين برنامه با عنوان «معناي زندگي» با حضور استاد حميد عجمي (مبدع خط معلا در خوشنويسي اسلامي) در روز جمعه از ساعت 30/20 تا 23 برگزار مي‌شود. در اين شب‌نشيني‌ها معناي زندگي از چهار منظر مختلف با حضور اساتيد دانشگاهي و كارشناسان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.



دوستعلي همچنين به برنامه‌اي با عنوان «موزه و جهاني که درحال تغيير است» در خانه موزه دكتر شريعتي اشاره كرد و اظهار داشت: در اين برنامه كه به مناسبت روز جهاني موزه و هفته ميراث فرهنگي برگزار مي‌‌شود، سه برنامه هنري شامل كارگاه‌هاي سفال، موزاييك‌سازي و نقاشي در نظر گرفته شده است. در اين كارگاه‌ها،‌ هنرمندان در راستاي پوستري كه كميته جهاني موزه‌ها طراحي كرده است در هر يك از رشته‌هاي ذكرشده به هنرنمايي مي‌پردازند.


به گفته وي، نمايش فيلم‌هايي در ارتباط با معرفي موزه‌هاي ايران و جهان و نيز توزيع برگه‌هاي خام در بين شركت‌كنندگان براي گرفتن يادداشت‌هاي كوتاه در زمينه تفكر شريعتي و جهان در حال تغيير از ديگر برنامه‌هايي است كه در اين روز در خانه موزه دكتر شريعتي در نظر گرفته شده است.

نظر شما