شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۶
کد خبر: ۵۱۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
همزمان با روز ملي جوان، 47جوان برتر سال ايران، با همکاري 14دستگاه و نهاد مختلف کشور انتخاب و معرفي مي­ شوند.

به گزارش «شهر» به نقل از دبيرخانه جشنواره ملي حضرت علي اکبر(ع)، وزارت ورزش و جوانان با هدف آگاه­سازي، مشارکت­طلبي، افزايش حس خودباوري در بين جوانان، افزايش سطح نشاط اجتماعي و الگوسازي براي جوانان از ميان هم نسلان خود اقدام به برگزاري جشنواره ملي حضرت علي اکبر(ع) کرده است.

 

اين جشنواره با همکاري دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با حوزه جوانان و با هدف بررسي دستاوردهاي جوانان در زمينه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي، هنري، اجتماعي و اقتصادي و انتخاب و تقدير از برترين‌هاي هر حوزه برگزار برپا خواهد شد.

 

جشنواره ملي حضرت علي اکبر(ع) در 15بخش ويژه با موضوعات قرآن و جوان، طلبه جوان، جوان و طنز و ادبيات، جوان و رسانه، جوان و هنرهاي نمايشي، فيلم جوان، جوان و هنرهاي تجسمي، جوان و موسيقي، سرباز جوان، جوان و فعاليت­هاي اجتماعي، جوان ايراني خارج از کشور، جوان و کارآفريني، جوان با توانايي­هاي خاص، مبتکر و مخترع جوان و کشاورز و روستايي جوان برگزار مي­­شود.

 

در هر بخش دبيرخانه­­هاي موضوعي در دستگاه­­هاي مسئول تشکيل شده است و اين سازمان­ها براساس آيين­نامه اجرايي تدوين شده در بخش­هاي خود، موظند که جوانان برتر رشته­­هاي موضوعي را انتخاب کنند.

آيين­نامه جشنواره ملي حضرت علي اکبر(ع) مصوب سي و سومين جلسه شوراي عالي جوانان است که به رياست رئيس جمهوري تشکيل مي­­شود. براساس آيين­نامه فوق، اين جشنواره همه ساله در روز جوان، مصادف با 11 شعبان، سالروز تولد حضرت علي اکبر(ع) برگزار خواهد شد.

 

جشنواره ملي حضرت علي اکبر(ع) با رويکرد پوشش هر چه بيشتر جوانان سراسر کشور از نقاط دور افتاده، روستاها، شهرها و کلان شهرها به منظور افزايش ميزان رضايت­مندي، نشاط و اميد به آينده در بين جوانان برگزار مي­­شود.

 

علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بيشتر و ثبت­نام در بخش­هاي مختلف اين جشنواره مي­توانند به نشاني www.javananeirani.ir مراجعه کنند.

نظر شما